کد خبر ۳۲۹۱۳ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱
آیت‌الله حسینی بوشهری:

پژوهش باید از حاشیه به متن حوزه بیاید

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با انتقاد از به حاشیه رفتن امر تحقیق و پژوهش، گفت: پژوهش نباید به عنوان مهمان سر سفره صاحب‌خانه باشد بلکه باید به عنوان صاحب‌خانه در متن برنامه‌های حوزه قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از حوزه علمیه خواهران و در جمع اساتید و مدیران این مرکز، اظهار کرد: امیدواریم همواره پیشرفت خوب و روز افزونی را در عرصه پژوهش حوزه علمیه خواهران شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه باید بررسی کرد که پژوهش در رشد و اعتلای دین مبین اسلام چه نقشی داشته است، تصریح کرد: امروز طلاب ما باید با مراجعه به آثار مفسران و علمای بزرگی مانند سید مرتضی، صاحب جواهر،‌ علامه مجلسی و سایر بزرگان علمی اسلامی از آنان در تحقیق و پژوهش الگو بگیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با اشاره به توهین جرجی زیدان در آثارش به شیعیان گفت: این فرد در کتاب آداب‌اللغه العربیه به تشیع حمله کرده و گفته تشیع چیز خاصی نبوده و می‌توان از آن به عنوان مجموعه کوچکی یاد کرد که دیگر از آن هیچ اثری وجود ندارد.

وی ادامه داد: پس از این توهین، ‌بحث‌های فراوانی میان علما انجام شد تا پاسخ مناسبی به این توهین‌ها داده شده و از حریم اسلام دفاع شود که در این راستا سید کاشف‌الغطاء در نقدی عالمانه به جرجی زیدان پاسخ داد که این اقدام نمونه‌ای از هزاران کار ارزشمندی است که توسط علما و محققان بزرگ برای دفاع از ارزش‌های اسلامی صورت گرفت.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه قدم گذاشتن در عرصه تحقیق و پژوهش کار آسانی نیست، عنوان کرد: در این عرصه گام برداشتن نیازمند فداکاری و از جان گذشتن است که در این راستا می‌توان به مرحوم علامه میرحامد حسین اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از آثار گران‌بهای علمای دینی در اختیارمان نیست، مطرح کرد: زمانی که غربی‌ها به کشورهای اسلامی تاخت و تاز کردند بسیاری از این آثار گرانسنگ را به یغما بردند و اکنون در موزه‌های خود نگهداری می‌کنند و دست ما از این آثار کوتاه است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با انتقاد از به حاشیه رفتن امر تحقیق و پژوهش گفت: پژوهش نباید به عنوان مهمان سر سفره صاحب‌خانه باشد بلکه باید به عنوان صاحب‌خانه قرار بگیرد.

این مدرس برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به رویکرد حوزه علمیه خواهران از بدو تاسیس تاکنون ‌بیان کرد: حوزه علمیه خواهران توانسته جنبش قابل قبولی داشته باشد ولی باید پژوهش در حوزه‌های علمیه از حاشیه به متن بیاید.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com