کد خبر ۳۲۴۴۴ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
رئیس دانشکده صدا و سیمای استان قم:

دانشکده صدا و سیمای استان قم دانشجو می‌پذیرد

رئیس دانشکده صدا و سیمای استان قم گفت: این دانشکده با برگزاری آزمون اختصاصی از بین برادران طلبه که سطح دو را به پایان رساندند،‌ در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسین گودرزی ظهر امروز در نشست خبری که در محل دانشکده صدا و سیمای استان قم برگزار شد، با اشاره به پیشینه تاسیس این دانشکده اظهار کرد: این دانشکده از سال 77 به منظور منظور جذب دانش آموختگان حوزه و آموزش آنان در سطح تخصصی مورد نیاز سازمان صدا و سیما برای تولید برنامه‌های منطبق با موازین اسلام تاسیس شد. 

وی با بیان اینکه دانشکده صدا و سیمای قم به عنوان مرکز استراتژیک در حوزه آموزشی دین و رسانه محسوب می‌شود، تصریح کرد: افتتاح این مرکز موجب شد که کاوشگران حوزه معارف و علوم اسلامی فرصت پیدا کنند تا با کسب دانش نظری و عملی رسانه به تولید برنامه‌های علمی با استفاده از ابزارهای نوین تبلیغات اقدام کنند. 

رئیس دانشکده صدا و سیمای استان قم بیان کرد: برنامه‌های علمی که در دانشکده صدا و سیما تولید می‌شود، جهان تشنه معنویت را با جرعه‌های آسمانی هنر دینی سیراب می‌کند. 

گودرزی با اشاره به گروه‌های آموزشی هنر و رسانه‌ که در دانشکده صدا و سیمای استان قم فعال است گفت: این گروه‌های آموزشی دارای رشته‌های آموزشی تولید سیما، ادبیات نمایشی گرایش فیلمنامه‌نویسی، علوم ارتباطات اجتماعی و دین و رسانه است. 

وی با بیان اینکه دانشکده صدا و سیمای قم با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق آزمون سراسری در مقطع کار‌شناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد، گفت: پذیرش از طریق آزمون اختصاصی نیز از دیگر راه‌های پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی است. 

رئیس دانشکده صدا و سیمای استان قم با اشاره به مأموریتی که این دانشکده دنبال می‌کند، گفت: تربیت علمی و هنری نیروی انسانی فرهیخته مورد نیاز سازمان از میان کار‌شناسان علوم دینی، پژوهش در مسائل نظری و هنری رسانه به منظور ارائه الگوی ارتباطات و رسانه دینی، ایفای نقش واسط میان حوزه‌های علمیه و رسانه، ایجاد فضا و امکانات مناسب برای کسب مهارت‌های پژوهشی، هنری و تولیدی در رسانه به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای غرب، ماموریتی است که این دانشکده برای تحقق آن گام برمی‌دارد. 

وی با تبیین وظایف این دانشکده گفت: فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب و پرورش نیروی انسانی مورد نیاز رسانه اسلامی از میان طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی حوزوی در راستای تربیت نیروی انسانی، توسعه مباحث هنری در رسانه در میان طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه کشور و تولید نظریات و الگوهای طراحی، استقرار و کارآمدی رسانه تراز اسلام و انقلاب از وظایف این دانشکده است. 

گودرزی در ادامه سخنان خویش از تغییر نام دانشکده صدا و سیمای قم به دلیل رویکرد خاص علمی و دینی، خبر داد و گفت: از این پس، دانشکده با عنوان دانشکده دین و رسانه شناخته خواهد شد. 

وی با اشاره به آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیمای قم برای جذب دانشجو گفت: دانشکده صدا و سیمای قم از بین برادران طلبه سطح دو در سه رشته تولید سیما، ادبیات نمایشی و علوم ارتباطات اجتماعی دانشجو می‌پذیرد. 

رئیس دانشکده صدا و سیمای قم بیان کرد: برادران طلبه علاقمند به شرکت در آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیمای قم می‌توانند از نخستین روز آذر ماه تا 15 همین ماه از طریق پایگاه اینترنتی http: //www.qomirib.ac.ir ثبت‌نام کنند. 

وی زمان دریافت کارت ورودی آزمون دانشکده صدا و سیمای استان قم را از 12 تا 17 دی سال جاری ذکر کرد و گفت: این آزمون در تاریخ 18 دی ماه سال جاری برگزار می‌شود. 

 گودرزی با بیان اینکه اولویت پذیرش در این آزمون با کسانی است که مهارت‌های علمی و عملی در زمینه رسانه دارند، تصریح کرد: ‌85 درصد دانشجویان این مرکز جذب صدا و سیما می‌شوند.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com