کد خبر ۳۲۴۵۴ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۲
مجتبی ملکی خبر داد :

آموزش و پرورش برای ترویج مهدویت آماده است

مشاور وزیر آموزش و پرورش عصر یکشنبه تاکید کرد رسالت ما تربیت نسل های میراثدار تعالیم اسلام و انقلاب است و افزود: آموزش و پرورش با آغوش باز از تبیین و ترویج فرهنگ مهدویت استقبال می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم  به نقل از مرکز خبر حوزه، مجتبی ملکی در نشست مشترک ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، گفت: یکی از اولویت های اصلی تبیین و تبلیغ مبحث مهدویت باید آموزش و پرورش باشد.
وی اضافه کرد: اگرچه رویکرد اصلی آموزش و پرورش، دانش محوری است اما به دلیل حضور انسان های شایسته ای که بن مایه تفکر آنان را اعتقاد به مهدویت تشکیل می دهد، شاهد تلاش مدیران، مربیان تربیتی و معلمان برای ترویج این فرهنگ بوده ایم.
ملکی بر ضرورت توجه به دانش آموزان دوره ابتدایی تاکید کرد و گفت: هرقدر توجه ما در مساله مهدویت به کودکان معطوف باشد، نتیجه بهتری را برداشت خواهیم کرد.
وی همچنین بر لزوم هدف گذاری مشخص در زمینه تبلیغ تاکید کرد و افزود: بیان زیبایی ها و تولید برنامه های جذاب موجب استقبال کودکان می شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش از مرکز تخصصی مهدویت برای عضو شدن در دبیرخانه طرح جامع بصیرت فرهنگیان دعوت کرد.
ملکی افزود: یکی از برنامه های همکاری حوزه با آموزش و پرورش که در اسناد تحول بنیادین و سیاست های کلی تحول در آموزش و پرورش هدف گذاری شده، بحث منابع انسانی است اما هنوز شاهد حضور اثرگذار حوزه های علمیه در تربیت نیروی انسانی نیستیم.
همچنین دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با مرکز تخصصی مهدویت گفت: افتخار می کنیم اگر در این عرصه که دشمن با همه ابزار خود به دنبال خدشه دار کردن این ارزش اصیل اسلامی است، با این مرکز همکاری داشته باشیم.

** ثبت نام 480 هزار تن در سامانه آموزش مجازی مرکز تخصصی مهدویت
معاون فضای مجازی مرکز تخصصی مهدویت در این نشست خبر داد تاکنون 480 هزار نفر در سامانه آموزش مجازی مهدویت ثبت نام و از آموزش های غیرحضوری این مرکز استفاده کرده اند
محمد عمران افزود: این سایت توانایی ارائه آموزش به یک میلیون کاربر مجازی را دارد.
وی درباره برگزاری دوره های تربیت مربی گفت: در این دوره ها بیش از سه هزار طلبه آموزش دیدند.
به گفته او، با هماهنگی دولت پیش و حوزه های علمیه، دوره ضمن خدمت 20 ساعته مهدویت به صورت مجازی برای 50 هزار کارمند دولت برگزار شد.
عمران افزود: همچنین براساس توافقنامه با وزارت آموزش و پرورش، 150 هزار معلم به صورت غیرحضوری و مجازی دوره مهدویت را گذراندند

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com