کد خبر ۳۱۳۷۴ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
به منظور شناساندن و حفظ فرهنگ مهدوی

کتاب «فرهنگ‌نامه مهدویت» منتشر شد

کتاب «فرهنگ‌نامه مهدویت» به همت انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، کتاب فرهنگ‌نامه مهدویت به منظور آشناسازی جامعه کنونی با معارف و آموزه‌های مهدوی و شناساندن فرهنگ مهدویت به افراد جامعه تالیف شده است.

نویسنده با تالیف این فرهنگ‌نامه گامی به سوی شناساندن فرهنگ ناب مهدوی برای پژوهشگران و محققان برمی‌دارد تا این فرهنگ را در برابر آسیب‌ها حفظ کند.

واژه‌هایی بر اساس حروف الفبا در این فرهنگ‌نامه ذکر شده که به عنوان مثال می‌توان از واژه‌هایی مانند آخرالزمان، آدینه و آینده‌پژوهی در زیر مجموعه حرف آ اشاره کرد.

ابوالقاسم، احمد، اخیار، اسماعیلیه، اصحاب قائم، امام حضرت مهدی(عج)، در عصر ظهور، امام‌شناسی، امام مهدی(ع) از ولادت تاظهور و انتظار فرج از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

اهل سنت و ولادت موعود(عج)، باب، بیت المقدس، بیعت حضرت مهدی(عج)، بیعت‌نامه مهدی، پرچم‌های سیاه، پیراهن حضرت مهدی(عج)، تاریخ سیاسی غیبت امام دوازدهم، تاریخ عصر غیبت، تاریخ غیبت کبری، حجت، خاتم الاوصیا، خلافت موعود، خورشید پشت ابر و خورشید مغرب از جمله عناوین مباحث مطرح شده در این فرهنگ‌نامه است.

دعای ندبه، دعای عهد، زنان و قیام مهدی(عج)، زمینه‌سازان ظهور، زیارت ناحیه مقدسه، سازمان وکالت، سلاح امام مهدی(ع)، شاهدان ولادت امام مهدی(ع)، شرایط ظهور، علایم ظهور، غیبت مهدی، فضیلت انتظار فرج، فلسفه رجعت، مادر حضرت مهدی(ع)، مسجد جمکران، موعود مسیحیت، نشانه‌های ظهور، نفس زکیه، نیابت خاص، نیابت عام و وکلای حضرت مهدی(عج) از مباحث دیگر مطرح شده در این فرهنگ‌نامه است.

به عنوان در بخش انتظار فرج این کتاب آمده است: انتظار در لغت به معنای چشم داشتن، چشمداشت و چشم به راه بودن است، این واژه از ریشه نظر گرفته شده است.

انتظار در اصطلاح مهدویت به معنای چشم به راه بودن ظهور واپسین ذخیره الهی و آماده شدن برای یاری او در برپایی حکومت عدل و قسط در سراسر گیتی است، برخی بزرگان با بهره‌مندی از سخنان پیشوایان معصوم انتظار را این گونه معنا کرده‌اند.

در این حوزه مولفه‌های انتظار قانع نبودن به وضع موجود، امید دستیابی به وضع مطلوب و حرکت و تلاش برای گذر از وضع موجود قرار گرفتن در وضع مطلوب ذکر شده است.

کتاب فرهنگ‌نامه مهدویت از سوی خدامراد سلیمیان تالیف شده و به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منتشر شده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com