کد خبر ۳۲۴۶۲ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶
آیت الله شاهرودی مطرح کرد :

روحیه شهادت طلبی نقش اصلی در حفظ دین و آرمان های اسلام ایفا می کند

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحیه شهادت طلبی نقش اصلی در حفظ دین و آرمان های اسلام ایفا می کند، گفت: این فرهنگ که موجب ایستادگی حزب الله در برابر صهیونیست ها و یمن در برابر آل سعود شده است، امروز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در دیدار مدیرکل و اعضای شورای معاونان بنیاد شهید قم افزود: فرهنگ ایثار و شهادت عامل اصلی ایستادگی، مقابله و پیروزی در برابر دشمنان است.
وی اضافه کرد: تجهیزات و امکانات نظامی اگر چه ضروری است، اما آنچه باعث شد در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود کمبود امکانات نظامی در برابر دنیا پیروز شویم همین روحیه بود.
وی با تاکید بر اینکه یاد شهیدان را همیشه زنده نگه دارید، گفت: زنده نگه داشتن یاد شهیدان موجب حفظ ارزش ها و استقلال این کشور است؛ کمترین حق شهیدان احیای نام آنان و پیام ایشان است.
آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: معرفی شهیدان، زندگی و وصیت های آن ها بر روی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان اثر گذار است.
وی اضافه کرد: وصیت نامه شهیدان، زندگینامه، روحیات آن ها و صبر خانواده هایشان باید تبدیل به کتاب و فیلم ها از زندگی شهیدان ساخته شود.
رئیس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه همچنین به بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: این بیداری اسلامی که امروز در یمن و دیگر کشورها شاهد هستیم نشات گرفته از انقلاب اسلامی است؛ این شهادت ها و بصیرت ملت ایران و ایستادگی آن ها بر آرمان های شهیدان موجب شد تا این ملت بعد از دهه ها مقاومت به الگویی برای ملت های مسلمان و آزاده تبدیل شود.
آیت الله هاشمی شاهرودی خدمت بنیاد شهید به خانواده معظم شهدا و احیای فرهنگ ایثار و شهادت را کاری جهادی و ارزشمند دانست و گفت: شما وظیفه سنگین و کار بزرگی را در راستای احیا و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت عهده دار هستید، فرهنگی که در ادامه راه امام حسین(ع) و امام زمان(عج) است؛ ایشان کسانی را می خواهند که اهل پیمان های راستین و با ایمان و در راه اسلام حاضر به فدا کردن جان خویش باشند.

* جمع آوری 4500 وصیت نامه شهید در قم
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم نیز در این دیدار گفت: علمای اسلام و مرجعیت شیعه به ویژه حضرتعالی همواره از پیروان راستین مکتب تشیع بوده اید و از آرمان های شهدا دفاع کرده اید.
سردار سید جوادهاشمی افزود: چهار هزار و 500 وصیتنامه شهیدان جمع آوری شده و به زودی منتشر می شود.
وی اضافه کرد: برگزاری 400 یادواره شهدا، تقویت و تاکید بر دیدار با خانواده معظم شهیدان در راستای تجلیل از خانواده های معظم شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز از برنامه های این بنیاد است که دنبال می شود.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com