کد خبر ۳۲۵۱۵ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۵
حجت‌الاسلام رجبی مطرح کرد :

جریان اصلاح‌طلب هویت خود را از دست داده است/ چرخش اصلاح‌طلبان از شعار «آزادی» به «توسعه‌گرایی»

حجت‌الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تغییر هویت اصلاح‌طلبان گفت: آنها معتقد بودند اگر دین با آزادی سازگار نباشد باید کنار برود اما امروز از دولتی که نه تنها ادعای آزادی ندارد بلکه یک دولت توسعه‌گرا است، حمایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام محمود رجبی اظهار داشت : با اشاره به تغییر هویت جریان اصلاح‌طلبان اظهار داشت: جریاناتی که بر یک پشتوانه مستحکم دینی استوار نباشند برای رسیدن به اهداف خود از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند.

رجبی بابیان اینکه یکی از گروه‌هایی که مبتنی بر تفکرات غربی حرکت می‌کند جریان اصلاح‌طلبی است، تصریح کرد: آن‌ها دارای اندیشه‌های ثابت که خطوط قرمزشان نیز مشخص باشد، نیستند ازاین‌رو از هرچه که این جریان را به هدفش برساند استفاده می‌کنند و ممکن است در هرزمانی از هر گروهی حمایت کنند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به نسبیت‌گرایی جریان اصلاح‌طلب که مبتنی بر تفکر غربی آن‌هاست خاطرنشان کرد: این استحاله جریان اصلاح‌طلب برخاسته از مبنای غربی تفکر آن‌هاست که جز همان تفکر نسبی‌گرای خودشان به هیچ ارزش و خط قرمزی پایبند نیستند حتی اگر فردی از مجموعه این جریان در راستای اهدافشان نباشد او را کنار می‌گذارند که در این زمینه می‌توان به ترور شخصیتی یکی از اعضای شورای شهر در جریان انتخاب شهردار تهران و برخورد آن‌ها با آقای عارف اشاره کرد.

وی تأکید کرد: این رفتارها اتفاقی نیست و مبتنی بر مبنای فکری این جریان است که هر وسیله‌ای آن‌ها را به هدف برساند را می‌پذیرند که نمونه‌ای از آن گروه منافقین هستند که با داعیه مبارزه با امپریالیسم شکل گرفتند اما در ادامه به دامن امپریالیسم رفته و علیه مردم خود دست به عملیات نظامی زدند و تفکراتشان دچار استحاله شد.

رجبی بابیان اینکه هویت اصلاح‌طلبان نیز تحت تأثیر مبانی تفکر غربی آن‌ها تغییر کرده است، گفت: آن‌ها معتقد بودند اگر دین با آزادی سازگار نباشد باید کنار برود و پذیرفتنی نیست اما امروز شاهد این هستیم که از دولتی که نه‌تنها ادعای آزادی ندارد بلکه یک دولت توسعه‌گرا است، حمایت می‌کنند که درست در نقطه مقابل تفکرات قبلی آن‌هاست؛ تضادی که می‌توان از آن به‌عنوان پایان هویت آن‌ها یادکرد.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com