کد خبر ۳۹۶۳۴ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۹
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

اقتدار نظام اسلامی نباید به فراموشی سپرده شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف نباید به فراموشی سپرده شود، گفت: باید وحدت و یکپارچگی مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد تا بتوانیم تحقق اهداف مورد نظر نظام اسلامی را تحقق بخشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی شب گذشته در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت مجمع هماهنگی پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد زین‌العابدین(ع) خیابان چهارمردان برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی به صورت مستمر مقابل فشارها و تحریم‌های مختلف کشورهای استکباری ایستاده است، اظهار کرد: تبعیت از ولایت فقیه به عنوان یکی از اصول انقلاب توانسته موفقیت و سرفرازی ملت در عرصه‌های مختلف را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کشور با مشکلات اقتصادی،‌ فرهنگی و سیاسی روبه رو است، اضافه کرد: این مشکلات در نقاط مختلف قابل مشاهده بوده اما این میزان از مشکلات باید با خدماتی که در نقاط مختلف ارائه می‌شود، مقایسه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از پیشرفت‌های نظام اسلامی در عرصه‌های علمی یاد کرد و گفت: با وجود تلاش‌های دشمن دستاوردهای کنونی قابل تقدیر است در حالی که در دورانی ملت ایران با چالش‌های بسیاری مواجه بودند، افرادی که در مورد نظام اسلامی صحبت می‌کنند نباید نسبت به خدمات ارائه شده به مردم بی‌توجه باشند.

وی خاطرنشان کرد: معمای شاه بخشی از مشکلات رژیم شاهنشاهی را به نمایش گذاشته است در حالی که بسیاری جنایات این رژیم قابل مطرح کردن نیست؛ در دوران شاهنشاهی تصمیم‌گیری‌ها در عرصه‌های مختلف در خارج از مرزهای ایران انجام شده است.

غروی با تاکید بر اینکه تجهیزات کنونی دشمن در جنگ فرهنگی با تجهیزات گذشته او قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: نمی‌توانیم به صورت مستمر به دنبال فیلتر کردن و بستن شبکه‌های اجتماعی باشیم بلکه باید زیرساخت‌ها و شبکه‌های مورد نیاز مطلوب را طراحی کرده و در اختیار ملت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه فساد در شرایط کنونی به عنوان یک ضد ارزش در جامعه مطرح است، عنوان کرد: در دوران رژیم شاهنشاهی بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی را به عنوان یک ارزش در سطح جامعه ترویج می‌کردند.

غروی از مشارکت اقشار مختلف مردم در انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: بانوان جامعه در انقلاب اسلامی نقش تاثیرگذاری داشتند و اگر این افراد فرزندان خود را به تظاهرات نمی‌فرستادند و جوانان انقلابی را تربیت نمی‌کردند انقلاب اسلامی نمی‌توانست به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه بانوان در کنار مردان در راهپیمایی‌ها حضور داشتند، مطرح کرد: نقش بانوان در انقلاب اسلامی نباید فراموش شود چراکه این افراد اکنون نیز فرزندان را برای تکمیل حرکت انقلاب اسلامی پرورش می‌دهند به همین علت باید به نظام خانواده به صورت جدی نگاه داشته باشیم.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه خانه‌داری یکی از رسالت‌های اصلی بانوان است، اضافه کرد: حفظ بنیان خانواده یکی از اولویت‌های مورد نیاز جامعه اسلامی است چرا که دشمن تخریب بنیان خانواده‌ها را هدف گرفته است.

وی از وضعیت نامطلوب رشد جمعیت در ایران یاد کرد و گفت: جمعیت کشور در حال رفتن به سمت میان سالی است در حالی که جوانان توانستند در انقلاب اسلامی نقش‌های اصلی را ایفا کنند.

غروی نظام خانواده را از ارزشمندترین نهادهای جامعه اسلامی خواند و عنوان کرد: جامعه اسلامی باید جنبه‌های مثبت دینی را حفظ کرده و در راستای تقویت آنها تلاش کند، زنان نیز باید خانه و خانواده را همانند گذشته مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنی‌های کشورهای استکباری پایانی ندارد، مطرح کرد: طی سال‌های اخیر فقط شیوه تهاجم دشمن تغییر کرده اما در حقیقت دشمنی‌ها بیشتر از گذشته شده است.

غروی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب اسلامی با مشکلات بسیاری مواجه بود، تصریح کرد: اقشار مختلف جامعه اسلامی باید نسبت به حقایق آگاه شوند تا بتوانند در راستای حفظ دستاوردهای کنونی نظام اسلامی مشارکت لازم را داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: ایمان به وعده‌های الهی مردم جامعه را به سمت تعالی هدایت می‌کند چرا که مردم با تکیه بر ایمان با دست‌های خالی هشت سال مقابل کشورهای مختلف استکباری ایستادگی کردند.

وی از مردم به عنوان یکی از قدرت‌های اصلی نظام اسلامی نام برد و اظهار کرد: حضور به موقع مردم در صحنه کشور را از توطئه‌های مختلف در امان نگه داشته است.

غروی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها استحکام خود را از دست داده‌اند، عنوان کرد: این موضوع به تهدیدی برای جامعه اسلامی تبدیل شده است چرا که با وجود این مشکل فرزندان خانواده‌ها نیز به سمت تباهی هدایت می‌شوند؛ اشتغال اصالتا برای مردان است به همین علت نباید به شیوه‌ای باشد که مردان بسیاری بیکار و خانم‌ها به امور مختلف اشتغال داشته باشند چراکه زن نمی‌تواند در جایگاه یک مرد نقش خود را ایفا کند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی باید در راستای حفظ بنیان خانواده‌ها حرکت‌های گسترده‌تری را در دستور کار خود قرار دهد، تصریح کرد: با حفظ بنیان خانواده‌ها می‌توانیم در راستای رفع بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی به نتایج مطلوبی برسیم.

غروی به نقش امام خمینی(ره) در هدایت افکار عمومی مردم به سمت آموزه‌های دینی اشاره کرد و ادامه داد: مردم در دوران شاهنشاهی نتوانستند مقابل ظلم و جنایت سکوت کنند به همین علت ارزش‌ها را محور قرار داده و برای رسیدن به آنها قیام کرده و در این مسیر جان‌های خود را هم فدا کردند اما در پایان به نتیجه رسیدند.

این استاد برجسته حوزه بر ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: بانوان در فرهنگ اسلامی جایگاه مشخصی دارند اما اینکه برخی از راه‌ها را به آنان بسته‌اند به علت افزایش عزت آنهاست چراکه زن نباید به ابزاری برای دیگران تبدیل شود؛ ارزش‌ها باید حفظ شود و در مسیر رسیدن به این هدف باید امر به معروف و نهی از منکر صحیح را مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی و سیاسی نباید به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: باید وحدت و یکپارچگی مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد تا بتوانیم تحقق اهداف مورد نظر نظام اسلامی را تحقق بخشیم.

غروی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با محوریت مردم و مرجعیت به دستاوردهای بسیاری رسیده است، عنوان کرد: امام راحل فقط یک مجتهد نبودند و به عنوان یک مرجع عملکرد فرامرزی را دنبال کردند.

وی با اشاره به اینکه نصرت الهی در صحنه‌های مختلف یاری‌رسان ملت ایران بوده است، مطرح کرد: خداوند متعال به وعده‌های خود عمل کرده و در مسیر انقلاب با استفاده از امدادهای غیبی یاری‌رسان ملت بوده است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com