کد خبر ۳۲۵۳۰ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
مدیر اجرایی چهارمین جشنواره هنر آسمانی:

جامعه هنری نیازمند تولید محتوای اسلامی است

مدیر اجرایی چهارمین جشنواره هنر آسمانی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه هنری نیازمند مباحث حکمی است که به تولید هنر مثبت بپردازد، گفت: جامعه هنری نیازمند تولید محتوای اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی جشنواره هنر آسمانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید فقیهی در حاشیه دیدار اعضای شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره هنر آسمانی با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: تا به‌حال دیدگاه حوزه علمیه به هنر، نگاه فقهی بوده است تا به عنوان مثال تعیین کند که حکم مجسمه‌سازی چگونه است و این امر جایز یا حرام است.

وی افزود: اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه هنری نیازمند مباحث حکمی است که به تولید هنر مثبت بپردازد و اکنون سینما و صدا و سیما دست انقلاب است و از آن طرف می‌بینیم که تعزیه، شعر و... هنرهایی هستند که قطعاً بلااشکال بوده و از آن طرف در بحث و موضوعات دیگر جامعه هنری نیازمند تولید محتوای اسلامی هستند.

مدیر اجرایی چهارمین جشنواره هنر آسمانی ادامه داد: در سینما مطالبه می‌کنند که الگوی جایگزینی که پیشنهاد می‌دهید چیست و از این رو به نظر می‌رسد که هر قدر حوزه علمیه در امر پژوهش و تولید محتوای نظری و تئوری کار انجام دهد، کاری است که انجام نشده و بعد از پیروزی انقلاب، از حوزه‌های علمیه در این خصوص انتظارات زیادی وجود دارد.

وی بین داشت: این جشنواره باید به تاسیس یک مرکز هنر اسلامی در حوزه منتهی شود و این کاری است که در حوزه وجود دارد اما پراکنده است و در این قضیه باید به صورت اثباتی وارد شده و در بحث تولید و پرورش نیرو و آموزش و پژوهش ورود جدی داشته باشیم.

چهارمین دوره جشنواره هنر آسمانی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با مشارکت نهادهایی همچون مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه برگزار می‌شود.

علاقمندان برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند تا 30 آذر ماه به تارنمای آن به نشانی www.honareasemani.ir مراجعه کنند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com