کد خبر ۳۲۵۴۰ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۱

کنگره بین‌المللی لقاء الحسین در کربلا برگزار می‌شود

دبیر کنگره بین‌المللی لقاء‌الحسین با اشاره به برگزاری سلسله همایش‌های نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه جهانی گفت: کنگره بین‌المللی لقاءالحسین در غالب یکی از این همایش‌ها شنبه 22 ماه صفر در تالار خاتم الانبیاء حرم امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  سید مجید امامی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع برگزاری سلسله همایش‌های «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» که در ساختمان اداری مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: کنگره بین‌المللی لقاء‌الحسین در غالب یکی از این همایش‌ها شنبه 22 ماه صفر در تالار خاتم الانبیاء حرم امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

دبیر کنگره بین المللی لقاء الحسین با اشاره به اینکه این همایش با سخنرانی بزرگان برگزار می‌شود، افزود: ارائه مقالات با دو زبان فارسی و عربی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این همایش نماد بزرگی از همکاری عتبات اهل بیت (ع) است، خاطرنشان کرد: آیت‌الله اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تولیت عتبه حسینی (ع) و اساتیدی از کشورهای عراق، بحرین و ایران در این همایش به سخنرانی و ارائه مقالات می‌پردازند.

امامی با بیان اینکه کتاب سه جلدی «لقاء الحسین» در این همایش توسط آیت‌الله اراکی رونمایی می‌شود، عنوان کرد: این کتاب‌ها که در تبیین خیزش امت در اربعین برای ورود به جامعه منتظر منتشر شده، در این مراسم رونمایی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این همایش پیش‌زمینه‌ای برای اربعین سال 95 است، گفت: سال آینده برنامه‌ای برگزاری همایش در سه شهر لندن، قم و کربلا در برنامه داریم و به همین دلیل باید ابعاد بیشتری را در نظر داشته باشیم و از امروز برنامه ریزی داشته باشیم.

دبیر کنگره بین‌المللی لقاء الحسین با اشاره به اهداف برگزاری همایش گفت: هدف کنگره نشاندن اصحاب دین در کنار یکدیگر و شناخت آثار تجمع میلیونی اربعین است.

امامی با بیان اینکه محورهای اصلی این همایش در سه بخش دسته بندی شده است، عنوان کرد: نقش اربعین در جریان امت اسلامی، بیداری اسلامی و مبارزه با اسلام آمریکایی از جمله محورهای همایش است.

دبیر کنگره بین المللی لقاء الحسین با اشاره به اینکه نقش اربعین در پهنه تاریخ از دیگر محورهای همایش است، تصریح کرد: بررسی ابعاد مهدوی و انتظارساز زیارت اربعین نیز جزء محورهای اصلی این همایش است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com