کد خبر ۳۰۹۹۱ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
رئیس سازمان اوقاف:

کنگره بزرگداشت امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: قرار است هفته آینده کنگره‌ای به مدت دو روز به منظور بزرگداشت امامزاده حسین موسی الکاظم(ع) برادر امام رضا(ع) که در طبس واقع است برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: قرار است برای امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) که حرم مطهر ایشان در نزدیکی شهر طبس قرار دارد، مراسم بزرگداشتی برگزار شود.

وی افزود: حدود دو سال است که در این باره اقداماتی در حال انجام است؛ تاکنون 200 مقاله به دبیرخانه کنگره بزرگداشت این امامزاده واجب‌التعظیم ارسال شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه 160 هزار جلد کتاب توسط مجموعه هیئت امنای این امامزاده(ع) چاپ شده است گفت: همچنین منابع زیادی در این زمینه گردآوری شده و علاوه بر این، کتابخانه فعالی با 36 هزار عضو به همت آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: هزار نفر خادم در این حرم مطهر مشغول فعالیت هستند و 6 میلیون نفر در طول سال به زیارت امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) مشرف می‌شوند و سالانه صدها برنامه فرهنگی در آن برگزار می‌شود.

محمدی با اشاره به روایات مشهور و مستند زیادی که توسط این امامزاده واجب‌التعظیم نقل شده‌اند خاطرنشان کرد: تولیت آستان قدس به حکم رهبر معظم انقلاب، تولیت این حرم مطهر را نیز بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هفته آینده و به مدت دو روز، کنگره بزرگداشت امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار خواهد شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com