کد خبر ۳۲۶۰۳ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۴
استاندار قم مطرح کرد :

تاکید استاندار قم بر آمادگی کامل دستگاه های امدادی برای مقابله با حوادث طبیعی

استاندار قم گفت: تمام دستگاه های امداد و نجات استان باید با آموزش نیروها و به روز کردن تجهیزات، همواره برای مقابله با بلایای طبیعی از جمله زلزله در آمادگی کامل باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید مهدی صادقی بیان کرد :در آیین برگزاری هفدهمین مانور سراسری زلزله و امینی، با قدردانی از دستگاه های دست اندرکار در امر برگزاری مانور، افزود: مدیریت صحیح در زمان وقوع بحران و حوادث، موجب حفظ جان انسان ها و کاهش خسارت های احتمالی می شود.
وی با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای مانور آشنایی جامعه با اصول صحیح حفظ جان خود و اطرافیان در برابر خطرهاست، اضافه کرد: با انجام آموزش های لازم و ارتقاء فرهنگ مدیریت بحران، باید آمادگی لازم در تمام قشرهای جامعه به وجود آید.
وی برگزاری مانور زلزله را خوب ارزیابی کرد و گفت: دانش آموزان با روحیه و آمادگی مناسب در این آزمایش به مقابله با زلزله و محافظت از خود در برابر شرایطی که پیش بینی می شود، پرداختند.
صادقی افزود: به طور قطع، دانش آموزان که آینده سازان این کشور هستند، همچنان که درس می خوانند و پاکیزگی روح و جسم خود را مدنظر قرار داده اند، این مانور را نیز در راستای تامین اهداف کشور انجام دادند.

* برگزاری مانور زلزله به صورت تخصصی در 100 مدرسه استان قم
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این آیین گفت: امروز بحران های طبیعی و حوادث یکی از دغدغه های اصلی مسئولان در سطح کشور است که در سال های گذشته هم شاهد وقوع آن بوده ایم.
حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: آموزش به عنوان یکی از اساسی ترین بحث هایی است که نسل پرتلاش جامعه باید به طور جدی در این عرصه ورود پیدا کند و از فرصت های لازم برای ایجاد آمادگی هر چه بهتر بهره ببرد.
وی با قدردانی از مشارکت و تعامل دستگاه های امداد و نجات در برگزاری بهتر این مانور، گفت: این مانور به صورت تخصصی در 100 آموزشگاه دیگر استان نیز برگزار شد و دانش آموزان با اصول صحیح مقابله با خطرهای احتمالی وقوع حوادث آشنا شدند.
وی با بیان اینکه زنگ زلزله در تمامی مدارس استان نواخته شد، بیان کرد: تمام مدیران آموزش های لازم برای برگزاری این مانور را دریافت کرده اند و در همین راستا با دستگاه های هلال احمر و آتش نشانی نیز تفاهم نامه هایی در راستای برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان در طول سال تحصیلی امضا شده است.
هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین در مدرسه نمونه دولتی حضرت معصومه(س) قم برگزار شد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com