کد خبر ۳۹۹۲۷ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۳
استاندار قم:

مسؤولان قانون را برای بخش خصوصی نرم کنند

استاندار قم با بیان اینکه مسؤولان استان به دنبال حمایت از بخش کشاورزی هستند، گفت: این افراد تا جایی که بتوانند قوانین را زیر پا نمی‌گذارند اما گاهی آنها را برای بخش خصوصی نرم می‌کنند و پيگير حمایت از بخش خصوصی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سید مهدی صادقی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز مهندس که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه برون‌رفت از مشکلات بخش کشاورزی نیازمند کارهای جدی است، اظهار کرد: حرکت در مسیر توسعه نیازمند فراهم‌سازی بسترهای لازم و استفاده از بخش‌های خصوصی است که سبب افزایش سرعت پیشرفت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای واگذاری تصدی‌گرهای حاکمیت به بخش خصوصی است، اضافه کرد: اگر همانند گذشته در پیچ و خم واگذاری‌ها باقی بمانیم و ملاحظات خاص را مورد توجه قرار دهیم اتفاق مورد نظر دیرتر رخ می‌دهد هر چند خواسته یا ناخواسته کشور در حال بسترسازی بوده و اتفاقات مورد نظر دنبال می‌شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی با وجود شخصیت‌های متخصص و دلسوز و مدیران برجسته توانسته ایم شرایط را نسبت به گذشته مطلوب‌تر کنیم. طی دو سال گذشته در بخش آبیاری تحت فشار 350 درصد رشد داشته‌ایم که این امر دستاورد بهینه‌سازی را به دنبال دارد.

وی از کاهش 20 درصدی مساحت زیر کشت و افزایش 6.4 درصدی تولید محصولات بخش کشاورزی یاد کرد و گفت: ‌رشد 23 درصدی سطح زیر کشت باغی و 11 درصدی تولیدات این بخش قابل توجه بوده است اما دستاوردها باید با استفاده از فناوری‌ها و روش‌های نوین افزایش یابد و تحقق این امر نیازمند افزایش واگذاری‌ها در بخش کشاورزی است.

صادقی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم به کشور خدمت کرده و شاهد رشد و توسعه در بخش‌های مختلف باشیم دستگاه‌های مختلف باید در راستای واگذاری فعالیت‌های حکومتی به مردم حرکت کنند تا این فعالیت‌ها توسط افراد با تجربه و کارشناسان دنبال شود چرا که اکنون نیازمند اعتبارات و پول نیستم و فقط باید نگرش‌ها را تغییر داده و باور کنیم برای رسیدن به پیشرفت همه باید به میدان بیایند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت محصولات غذایی به عنوان یک موضوع حیاتی مطرح است، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌ افراد با انگیزه در راستای تعالی و پیشرفت کشور استفاده کنیم. با وضعیت کنونی می‌توانیم بهره‌برداری را افزایش داده و مشکلات را رفع کنیم اما شرط آن تغییر نگرش و استفاده از عقل جمعی بدون انگیزه‌های حاشیه‌ای است.

صادقی با بیان اینکه مسؤولان استان به دنبال حمایت از بخش کشاورزی هستند، مطرح کرد: این افراد تا جایی که بتوانند قوانین را زیر پا نمی‌گذارند اما گاهی آنها را برای بخش خصوصی نرم می‌کنند و پیگیر حمایت از بخش خصوصی هستند؛ طی یک سال اخیر متوجه شده‌ایم که بخش کشاورزی پیشرفت چشمگیری داشته و استمرار این شرایط دستاوردهای مطلوبی را به دنبال دارد.

استاندار قم استفاده از ظرفیت کارشناسان را یک امر اجتناب ناپذیر خواند و ادامه داد: از نظر جایگاه حاکمیتی و دولت باید بگوییم که اعتقاد داریم که تصدی‌گری باید از بخش دولتی خارج و در اختیار بخش‌های مردمی توانمند قرار گیرد چرا که این بخش‌ها انگیزه بیشتری نسبت به بخش‌های دولتی داشته و با استفاده از ظرفیت‌های تخصصی می‌توانند به نتایج مطلوب‌تری برسند.

وی یادآور شد: در حوزه‌های منابع طبیعی از نظر حفظ خاک، بهبود اقلیم، نگهداشت زمین و آب‌های زیرزمینی و کاشت نهال‌های مفید اقدامات مطلوبی انجام شده است که می‌تواند این اقدامات تحقق مدیریت بهینه آب را به دنبال داشته باشد.

صادقی در پایان سخنان خود اضافه کرد: جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه‌ای و شهرداری باید کارگروهی را تشکیل داده و با نگاهی مشترک اهداف واحد را دنبال کنند چرا که اعمال مدیریت به عنوان یک اولویت مطرح است و می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com