کد خبر ۳۲۶۵۲ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

تجمع میلیونی اربعین نمایانگر قدرت شیعیان است

آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دنیا باید از پیاده‌روی اربعین حسینی عبرت بگیرد و باید گروه‌های تکفیری و داعشی بدانند که انسان‌های عاشق امام حسین (ع) را نمی‌توان از مرگ ترساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی اظهار داشت: یکی از فاجعه‌هایی که در دنیا رخ داد و بشریت از زمان رخ دادن این واقعه تا به امروز مات و مبهوت آن شده جریان شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در جریان شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت همه مردم جهان متحیر شده‌اند اینکه در یک روز 72 نفر شهید راه خدا شدند اما بیش از 1400 سال است که سال به سال بر عظمت این جریان افزوده شده و مردم ارادت بیشتری به آن حضرت پیدا می‌کنند.

آیت الله مسعودی خمینی با تأکید بر اینکه هر کس در پی خاموش کردن جریان عاشورا باشد خود او خاموش می‌شود، گفت: در دوران پهلوی به طور کلی عزاداری امام حسین (ع) منع شد اما خداوند متعال کاری کرد که این گروه به طور کامل از بین رفت و در حال حاضر مجمع عمومی جهانی پیاده روی اربعین که هیچ قدرتی نمی‌تواند شبیه چنین مجمع را درست کند شکل گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در مجمع عمومی جهانی پیاده روی اربعین همه گروه‌های سنی از کوچک و بزرگ و پیر و جوان حضور دارند و همگی سعی کرده‌اند که در پیاده روی اربعین حضور داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت پیام پیاده روی اربعین حسینی و زیارت اربعین گفت: در جریان عاشورا و زیارت روز اربعین همه عالم متحیر هستند که یک نفر به همراه 72 تن از یارانش تنها به خاطر خداوند و عشق به او خودشان را فدا کردند لذا از این جریان باید استفاده انسانی و ایمانی داشته باشیم.

آیت الله مسعودی خمینی تصریح کرد: تمام امور دنیایی مسائلی گذرا هستند و ما برای ابدیت خلق شده‌ایم لذا باید از این مسائل عبرت بگیریم و برای آن ارزش قائل باشیم و خودمان را با انسانیت و آنچه که ائمه (ع) و پیامبران آورده‌اند تطبیق دهیم چرا که پیام پیامبران و ائمه (ع) برای این است که انسان به مقام والای انسانی برسد و تنها برای داشتن زندگی مرفه آفریده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: دنیا باید از پیاده روی اربعین حسینی عبرت بگیرند، باید گروه‌های تکفیری و داعشی بدانند که انسانهای عاشق امام حسین (ع) را از مرگ نمی‌توان ترساند و باید به این گروه‌ها ایمان و اخلاق را نشان داد تا خود را در جایگاه ایمانی ببینند.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com