کد خبر ۳۲۶۶۴ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد :

تحول در فضای سبز بلوارها و رینگ اطراف مسجد جمکران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: طرح‌های مختلف ایجاد و ساماندهی فضای سبز در اطراف مسجد مقدس جمکران در دستور کار است و در سال آینده شاهد تحول در فضای سبز بلوارهای منتهی به جمکران خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم  به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در نشست مشترک تولیت مسجد مقدس جمکران، شهردار قم و معاونین این دو مجموعه که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد مقدس جمکران در شهر قم اظهار کرد: شهردار قم توجه ویژه‌ای به فضای سبز، طراوت و شادابی شهر و ایجاد محیطی مناسب برای زائرین دارد و همواره بر این امر تاکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای سبز بلوار پیامبر اعظم(ص) در حال ساماندهی و بهسازی است اظهار کرد: بخش اعظمی از این بلوار با تانکر آبیاری می‌شد که طرح لوله‌گذاری برای آبیاری قطره‌ای آن تصویب و لوله‌های آن هفته گذشته با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان توسط شهرداری مرکز خریداری شده و پیمانکار آن نیز تعیین شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: از هفته آینده عملیات اتصال خط انتقال آب انجام می‌شود تا در نهایت بتوانیم این بلوار را به صورت کامل به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز کنیم و علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، خطرات احتمالی حرکت تانکر در بلوار را رفع کنیم.

جوادیان با بیان اینکه در اطراف مسجد مقدس جمکران قطعات درختکاری وجود دارد که مردم نمی‌توانند در آن ورود کنند ابراز کرد: ما تمام قطعات درختکاری که اطراف مسجد وجود دارد را در دست طراحی داریم تا این قطعات را به بوستان شهری تبدیل کنیم تا مردم بتوانند از امکانات آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین دو ست بازی کودکان و تجهیزات حرکت درمانی را برای قطعات موجود در نظر گرفته‌ایم که با کمک شهرداری منطقه نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: همچنین ساماندهی فضای سبز بلوار و میدان انتظار را در دست اجرا داریم و ا‌ن‌شاءالله با همت و اعتقادی که همکاران دارند سال دیگر در چنین روزهایی فضایی سبز، با نشاط و شاداب در اطراف مسجد مقدس جمکران داشته باشیم.

جوادیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ساماندهی فضای سبز اطراف مسجد در حال انجام است ابراز کرد: کمتر از یک سال تحول ویژه‌ای در فضای سبز بلوارهای منتهی به مسجد مقدس جمکران و رینگ‌های اطراف خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی نیز وجود دارد که اگر قطعاتی را تولیت مسجد مقدس جمکران به شهرداری تحویل دهند بلافاصله بحث درختکاری و تبدیل آن به بوستان را عملیاتی کنیم و با احداث رینگ سبز در اطراف مسجد جلوه‌های بصری سبز در اطراف این مکان مقدس را داشته باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com