کد خبر ۳۱۶۷۰ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۶
مدیرکل ارشاد استان قم:

جشنواره فیلم کوتاه عاشورایی در استان قم برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه باید برای بسط و گسترش فرهنگ عاشورایی تلاش کرد، از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه عاشورایی به همت انجمن سینمای جوان استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم ویژه تاسوعا و عاشورا حسینی که صبح امروز در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه از این رویداد بزرگ مذهبی که مخاطبان بسیاری دارد باید به نحو صحیحی بهره‌برداری شود، اظهارداشت: این ایام ظرفیت بسیار مناسبی است که می‌توان از آن برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ شیعه استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بابیان اینکه باید برای بسط فرهنگ عاشورا تلاش شود، افزود: برنامه‌ریزی‌های برگزاری جشنواره فیلم کوتاه توسط انجمن سینمای جوان استان قم انجام شده و فراخوان این جشنواره اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر جشنواره فیلم کوتاه مسابقه عکاسی ظهر عاشورا هم برگزارمی‌شود، خاطرنشان کرد: این مسابقه با همکاری ستاد اقامه نماز استان قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

دانشی با اشاره به اینکه در ظهر عاشورا کتاب‌های با موضوع عاشورا به مردم اهدا می‌شود، تصریح کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد که در ورودی‌های شهر که ژتون غذا بین مسافران پخش می‌شود، این کتاب‌ها را هم توزیع کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه شب شعر عاشواریی هم در این ایام برگزارمی‌شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فرهنگی در رابطه با عاشورا بسیار زیاد است و در کانون‌های فرهنگی مساجد، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس و بسیاری از مراکز فرهنگی دیگر برنامه‌هایی متناسب با این ایام برگزار می‌شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com