کد خبر ۳۲۸۲۱ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مطرح کرد:

کمبود محیط های نمایشگاهی درقم /بهره برداری از مصلای قدس اقدام مبارکی است

حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: این استان با کمبود محیط های نمایشگاهی مواجه است و به فضای مناسبی چون مصلای قدس برای رویدادهای فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب و نمایشگاه تخصصی حوزه دین نیاز داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی  روز سه شنبه در ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت افزود: دراین راستا بعید به نظر می رسد بتوانیم تا هفتم دی ماه سالجاری شاهد بازگشایی این مکان باشیم.
وی اظهار داشت: بهره برداری از مصلای قدس اتفاق بسیار مبارکی است که می تواند در حوزه های فعالیت های فرهنگی علاوه بر برپایی نماز جمعه بهره برداری های مختلفی از این مکان صورت گیرد.
عملیات عمرانی ، توسعه و مقاوم سازی مصلای قدس قم از 8 سال گذشته آغاز شده و قرار است بزودی دراختیار نمازگزاران قرار گیرد.
این مکان با مساحتی نزدیک به 33 هزار متر مربع دارای شبستانی به متراژ 15 هزار متر مربع می باشد، تاکنون در راستای توسعه و بازسازی مصلای قم، 67 باب منزل خریداری شده است.
وی در ادامه با اشاره به دهه بصیرت گفت: برنامه های متنوع فرهنگی و هنری باید به مناسبت 9 دی مورد توجه قرار گیرد.
دانشی افزود: هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از هم اکنون آمادگی خود را برای برپایی شب های شعر و جشنواره شعر و ادبیات اعلام می کنند و این گونه برنامه را می توانیم با همکاری دستگاه های فرهنگی دیگر اجرا کنیم.
وی بیان داشت: بخشی از اتفاقات افتاده شده که در روز 9 دی ماه 88 زمینه ساز حضور حماسی مردم بودند باید مورد توجه قرار گیرد و نامگذاری این روز به عنوان مناسبت میثاق امت با ولایت مهم است و باید برای تعمیق این موضوع و بصیرت افزایی فعالیت های فرهنگی ، تبلیغی و رسانه ای جدی تر صورت گیرد.
وی افزود: با توجه به این که در ماه پایانی سال جاری انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم باید
برای دعوت آنان به شرکت درانتخابات درمناسبت هایی همچون 9 دی بهره ببریم.
دانشی ابراز داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی استان قم با توجه به مناسبت های پیش رو توجه شایسته ای صورت خواهند داد تا بتوانیم شاهد گرامیداشت مناسب این گونه موقعیت های تاریخی و مردمی باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com