کد خبر ۲۹۲۰۵ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
مدیرکل ارشاد قم:

خانه مطبوعات قم با هدف حل مشکلات صنفی خبرنگاران تاسیس می‌شود

حجت‌الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم با اشاره به تاسیس خانه مطبوعات قم گفت: امیدواریم این خانه با ترکیب جدید شکل بگیرد و در این زمینه از فعالان صنفی حمایت ویژه صورت می‌گیرد.

به گزارش قم نا به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام عباس دانشی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، با اشاره به مسائل و مشکلات خبرنگاران در قم و کشور اظهار داشت: برخی از این مشکلات با تلاش مسئولان در مجموعه‌های خبری حل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم افزود: در بحث بیمه وزارت ارشاد این وظیفه را انجام می‌دهد و به‌صورت یارانه این بیمه پرداخت می‌شود و مدیران باید این وظیفه را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در بخش انتشار یارانه‌ای توسط  وزارت ارشاد به انتشار اختصاص یافته است، گفت: باید اصحاب رسانه را درک کرد و به حل مشکلات آن‌ها کمک شود.

دانشی با اشاره به اینکه بخش رسانه هم در روزهای پس از تحریم متحول می‌شود گفت: مسئولان باید به نقش رسانه‌ها توجه داشته باشند و ارتباط تنگاتنگ با خبرنگاران را حفظ کنند و این حفظ ارتباط مستقیم با خبرنگاران توسط مسئولان از امور مهم و مورد تاکید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم با بیان اینکه باید نگاه نقادانه در خبرنگاران وجود داشته باشد، تصریح کرد: خبرنگار چشم جامعه است و باید به رسالت خود به خوبی عمل کند. نامگذاری این روز به نام یکی از شهدا نشان دهنده ضرورت مجاهدت در این مسیر است.

وی با اشاره به تاسیس خانه مطبوعات قم گفت: امیدواریم این خانه با ترکیب جدید شکل بگیرد و در این زمینه از فعالان صنفی حمایت ویژه صورت می‌گیرد.

دانشی با اشاره به تعداد زیاد نشریات و خبرگزاری‌ها در استان قم گفت: 17نمایندگی از خبرگزاری‌ها و 15 نماینده روزنامه‌های کثیر الانتشار را در قم داریم که به فعالیت رسانه ای مشغول هستند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com