کد خبر ۳۲۹۳۳ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۹
آیت‌الله علوی‌گرگانی مطرح کردند :

حوزه‌های علمیه در مسائل مربوط به فضای مجازی پژوهشگر تربیت کنند

مرجع تقلید شیعیان گفت: حوزه‌های علمیه درباره مسائل مرتبط با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با پرورش پژوهشگر و دانشمند می‌توانند سپر محکمی در مقابله با هجمه شایعه‌ها و شبهه‌ها ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار داشت: در دین اسلام طلب علم محدود به جنس خاصی نشده و برای همه انسان‌ها چه مرد و چه زن به عنوان فریضه محسوب می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه علم نور است و نور همیشه طالب دارد، افزود: آن‌هایی که در پی کسب علم تلاش نکردند در تاریکی می‌مانند و چه‌بسا هرگز از این تاریکی باخبر نباشند.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شرایط زمانی و مکانی در موضوع مطلوب بودن علم دخیل است و با توجه به شرایط جدید هر عصر حوزه‌های جدیدی برای علم به وجود می‌آید بنابراین حوزه‌های علمیه درباره مسائل مرتبط با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با پرورش پژوهشگر و دانشمند می‌توانند سپر محکمی در مقابله با هجمه شایعه‌ها و شبهه‌ها ایجاد کنند.

وی با اشاره به شخصیت بانو امین اصفهانی به‌عنوان یک زن مجتهد در علوم دینی تصریح کرد: پاسخگویی به شبهه‌های دینی نباید مختص به آقایان باشد بلکه خانم‌ها نیز می‌توانند درباره مسائل مربوط به خود به‌عنوان پاسخگوی دینی ایفای نقش کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: پرورش بانوان مبلّغ نباید محدود به داخل کشور شود بلکه حوزه علمیه باید به پرورش و اعزام بانوان دین‌پژوه به تمام کشورهای جهان بپردازد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر حصاری با اشاره به تحصیل بیش از 80هزار بانوی طلبه در حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: در معاونت پژوهش درصدد به‌کارگیری تمام بانوان پژوهش‌گر در حوزه مسائل دینی هستیم.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران افزود: بیش از 12هزار بانوی طلبه مشغول به کار تالیفی و تحقیقی‌اند که نتیجه آن تولید بیش از 20‌هزار عنوان مقاله و صدها کتاب در حوزه‌های قرآنی، کلامی، مهدویت، خانواده و زنان بوده است.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com