کد خبر ۳۳۱۴۲ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۴
آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد

ضعف تبلیغ عامل سرگردانی مردم در اعتقاد به منجی

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: علت سرگردانی و تحیر مردم در مورد وجود حضرت ضعف تبلیغ است، هنوز جامعه نمی‌تواند این موضوع را درک کند، اگر حجت نباشد، زمین اهلش را می‌بلعد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با رئیس موسسه آینده روشن با اشاره به آیه‌ای از سوره نور اظهار کرد: وجود حضرت ولی عصر(عج) نور بوده و مانند مصداق نورانیت حضرت باری تعالی است.

وی خاطرنشان کرد: این امر که حضرت بقیة الله(عج) به عنوان آخرین امام شیعیان است، امتیازی محسوب می‌شود، این امتیاز علاوه بر ایشان برای پیامبر اکرم(ص) نیز قرار داده شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امت گذشته وسیله عبرت دیگران هستند، گفت: انسان باید عمل دیگران را مشاهده کند و به وسیله آن آگاه شود و کار‌های نادرست آنها را تکرار نکند، برخی اوقات انسان توجه ندارد و زود از کنار آنها عبور می‌کند.

وی عنوان کرد: خداوند می‌فرماید آیات روشنی را برای شما نازل کردیم و مثال‌هایی زده شده تا عبرتی برای شما باشد، خداوند می‌خواهد کمال هر چیزی را به دست حضرت قرار دهد و هر طبقه‌ بفهمند از انجام امور عاجز هستند، بنابراین ایشان می‌خواهند دار دنیا را پر از عدل و داد کنند و جامعه نیازش را به وجود مبارک ایشان درک کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه امروز حکومت در اختیار شما است که این امر آزمایش است، گفت: همه اینها مراحلی است که بدانند و بفهمند که قدرت این را نداریم که جامعه را پر از عدل و داد کنیم و در انجام هر کاری نیازمند وجود حضرت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید با فهم و درک درست احساس نیاز بیشتری نسبت به حضرت داشته باشد، خداوند می‌فرماید ما اینها را موعظه قرار دادیم، تا کسانی که اهل تقوا هستند، بدانند این برنامه‌ها برای این است که از خواب غفلت بیدار شویم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه علت سرگردانی مردم در مورد وجود حضرت ضعف تبلیغ است گفت: آن گونه که باید به بیان فرمایشات و بیانات بپردازیم، صورت نگرفته و هنوز جامعه نمی‌تواند این موضوع را درک کند، اگر حجت نباشد، زمین اهلش را می‌بلعد که در این زمنیه باید به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: ضعف جامعه به این مربوط است که هنوز آن طور که باید تبلیغات صورت نگرفته است، البته حرکت شما از جمله اقدامات شایسته بوده و وجود شما نعمت است و انتشار مجلات مختلف نیز در این بخش قرار می‌گیرد و باید فعالیت خود را ادامه دهید.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: خداوند علمش را در بندگان قرار می‌دهد، در صورتی که آنها طالب علم بوده و ارتباط بیشتری با خدا داشته باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com