کد خبر ۳۲۹۵۲ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۹
حضور جمعی از طلاب آفریقایی المصطفی

مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه نیجریه برگزار شد

مراسم یادبود شهدای فاجعه دردناک نیجریه با حضور جمعی از طلاب و دانش پژوهان نیجریه‌ای المصطفی در جامعه آل‌البیت(ع) قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام محمد دارالحکمه، دانش‌آموخته آفریقایی جامعه المصطفی در این مراسم ضمن بازخوانی فاجعه کشتار شیعیان در نیجریه تصریح کرد: به اعتقاد ما فاجعه دردناک نیجریه، رویدادی خارج از توان یک کشور بوده و عاملان بیرونی قطعاً در این کشتار دست داشته‌اند.

وی مقابله با سرعت انتشار معارف ناب الهی و فزونی پیروان اهل بیت(علیهم السلام) در آفریقا را از مهمترین توطئه‌های استکبار و استبداد از رقم زدن این فاجعه دردناک عنوان کرد و گفت: سرعت انتشار معارف ناب الهی و اشتیاق مردمان سرزمین آفریقا به سمت معارف اهل بیت(ع)، مصداقی بارز از آیه شریفه «وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا» است.

این مبلغ دینی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ نام و نشانی از معارف اهل بیت(علیهم السلام) درآفریقا وجود نداشت خاطرنشان کرد: سرعت انتشار معارف اهل بیت(ع) در کشورهای آفریقایی به ویژه نیجریه، نه تنها مقدمات حیرت رقبای فکری جهان اسلام را به همراه داشته، بلکه این مهم برای خود مجامع شیعی نیز شگفت انگیز بود.

دارالحکمه با بیان اینکه مذهب اهل بیت(ع) در بسیاری از کشورهای آفریقایی، مذهب رسمی به شمار می‌رود اظهار کرد: متأسفانه با وجود جمعیت میلیونی شیعیان در نیجریه، هنوز این مذهب به عنوان مذهب رسمی جامعه نیجریه شناخته نمی‌شود.

وی ضمن اشاره به تبلیغات گسترده وهابیت در جوامع آفریقایی و تلاش‌های روز افزون آنها در نشر تفکرات افراطی و تکفیری در قاره آفریقا بیان کرد: وهابیون با وجود صرف هزینه‌های کلان اقتصادی و تلاش‌های فراوان، دستاورد چندانی را در جذب اندیشه جوامع آفریقایی نداشته‌اند.

این دانش‌آموخته جامعه المصطفی با تأکید بر اینکه با وجود برچیده شدن دست استعمار جهانی از کشورهای آفریقایی، این مهم با نفوذ در ارگان‌های تأثیرگذار کشورهای اسلامی به ویژه در قاره پهناور آفریقا همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد یادآور شد: استکبار جهانی با اعمال شیوه‌های نوین استعماری، سرمایه‌های ملی کشورهای اسلامی را غارت می‌کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com