کد خبر ۳۲۹۵۸ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۹
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی خواستار شد

راه‎اندازی مرکز فوریت‎های پاسخگویی به سئوالات دینی در حوزه

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی از فعالیت 400 کارشناس حوزوی در این مرکز خبر داد و گفت: راه‎اندازی مرکز فوریت‎های پاسخگویی به سئوالات دینی در حوزه ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام علی مخدوم به پیشینه فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در زمینه پاسخگویی به مسائل دینی پرداخت و اظهار کرد: این نهاد حوزوی از سال 1362 به عنوان نخستین نهاد رسمی در کشور کار پاسخگویی به سئوالات دینی را به صورت مکتوب آغاز کرد.

وی گفت: در سال 1386 بر اساس مصوبه هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز فرهنگی معارف قرآن کریم کار را در حوزه پاسخگویی به سئوالات قرآنی آغاز کرد.

مخدوم به بیان چگونگی پاسخ به سئوالات شرعی به صورت تلفنی پرداخت و خاطرنشان کرد: همکاران در پاسخگویی به سئوالات دینی از ساعت هشت صبح تا هشت شب در خدمت مردم هستند و همچنین امکان پاسخگویی به صورت پست صوتی هم وجود دارد که در آن ابتدا مخاطب سئوال خود را بر روی سامانه تلفنی مرکز ضبط می‏‌کند و سپس کد ویژه خود را دریافت کرده و کمتر از 24 ساعت با تماس مجدد و وارد کردن کد خود پاسخ را به صورت ضبط شده می‎شنود.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی در ادامه اظهار کرد: این مرکز در فضای مجازی به صورت گفت‌وگوی زنده در پاسخگویی به سئوالات حضور دارد. ورودی اصلی در فضای مجازی، پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی مرکز به نشانی www.pasokhgoo.ir است.

وی سامانه پیامکی را از دیگر فعالیت‌های این مرکز در زمینه پاسخگویی خواند و گفت: پاسخگویی این سامانه صرفا برای پاسخ دادن به سئوالات احکام شرعی است که ابتدا مخاطب سئوال خود را با ذکر نام مرجع تقلید خود به سامانه 30009640 فرستاده و در نهایت کمتر از 24 ساعت نظر مرجع تقلید برای وی ارسال می‌شود.

مخدوم راه‎اندازی مرکز فوریت‎های پاسخگویی به سئوالات دینی را امری مهم و ضروری دانست و افزود: در ماه رمضان امکان پاسخگویی به سئوالات دینی در تمام ساعات شبانه‌روز فراهم است، اما در غیر آن ظرفیتی که بتواند به صورت زنده و شبانه‎روزی در خدمت مردم باشد وجود ندارد و متأسفانه وقتی این نقیصه شدیدتر می‌‏شود که مراکز دیگر پاسخگویی این ظرفیت را ندارند و لازم است مرکزی به عنوان فوریت پرسش و پاسخ به سئوالات دینی وجود داشته باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com