کد خبر ۳۲۹۷۲ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
معاون امور اجتماعی بهزیستی قم :

بیش از ۳۵ هزار تماس با اورژانس اجتماعی قم ثبت شد

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ هزار تماس با اورژانس اجتماعی قم ثبت شده است، گفت: ۶۷ درصد این تماس گیرندگان خانم بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مریم علی‌شیری بیان کرد : با اشاره به اهمیت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در کشور اورژانس اجتماعی از سال 83 به صورت پایلوت در چندین استان اجرا شد، اظهار داشت: با توجه به لزوم حمایت از افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی بهزیستی استان قم نیز از آبان ماه سال 1387 اقدام به راه اندازی اورژانس اجتماعی کرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم با بیان اینکه تیم‌های سیار اورژنس اجتماعی و خط سه رقمی تلفن اورژانس اجتماعی (123) آماده خدمت‌رسانی به مردم است، افزود: مهم‌ترین ویژگی برنامه اورژانس اجتماعی ارائه خدمات اجتماعی با رعایت سه اصل تخصصی بودن، به‌موقع بودن و در دسترس بودن است.

وی با اشاره به اینکه خط تلفن 123 از ساعت 7 صبح تا 12 شب مشغول پاسخگویی به مردم قم است، خاطرنشان‌کرد: ارائه خدمات تخصصی و به موقع به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، تسهیل دسترسی مردم به خدمات اجتماعی مرتبط در حوزه اجتماعی با تأکید بر آسیب‌های اجتماعی، اطلاع رسانی به افراد در زمینه برنامه‌ها و فعالیت‌های بهزیستی وسایر منابع اجتماعی و شناسایی مناطق و کانون‌های آسیب‌زا از جمله اقداماتی است که به مراجعه کنندگان ارائه داده می‌شود.

علی‌شیری خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی قم مجهز به سه دستگاه خودروی مخصوص با آرم بهزیستی بوده که در حال حاضر بین ساعات 18 عصر تا 21 در میدان آستانه پذیرای مراجعه کنندگان بوده ومشاوره حضوری می‌دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم با بیان اینکه اورژانس اجتماعی به دنبال این بوده خدمات بهزیستی محدود به زمان و مکان نگردد ورویکرد مددکاری اجتماعی فعال جایگزین رویکرد غیر فعال شود، تصریح کرد: خشونت خانگی، زوج‌های متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند و خانواده آنان، کودکان خیابانی، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند جامعه هدف اورژانس اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای راه اندازی خط 123 تعداد 35 هزار تماس با این خط انجام شده است، خاطرنشان کرد: از این میان 67 درصد از تماس‌گیرندگان خانم و 23 درصد آقا بوده‌اند که نشان‌دهنده مشورت طلبی بیشترخانم‌ها در مقایسه با آقایان در حل مشکلات زندگی است.

علیشیری با بیان اینکه بیش از 150 هزار تماس نیز غیر مرتبط بوده است، افزود: از ابتدای راه اندازی تیم سیار، تعداد 6114 نفر جهت مداخله به این تیم سیار مراجعه و از خدمات تخصصی کارشناسان استفاده کرده‌اند و تعداد مراجعان به تیم سیار رو به افزایش است.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com