کد خبر ۳۱۵۶۰ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
رئیس هیئت تکواندوی قم :

لیگ تکواندوی پایه باشگاه‌های قم راه اندازی می‌شود

رئیس هیئت تکواندوی استان قم از راه اندازی لیگ تکواندوی پایه باشگاه‌های قم در رده کمبربند سبز و آبی برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد جمشیدی اظهار داشت: مسابقات لیگ تکواندوی استان قم در ۲ رده سنی خردسالان و نونهالان در کمربند سبز و آبی برای نخستین بار در تاریخ تکواندوی استان قم برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری این مسابقات گام مهمی برای پشتوانه سازی تکواندو در قم است و تکواندوی قم از ضعف پشتوانه سازی و پرورش استعدادهای پایه با چالش‌های مختلفی مواجه بوده و با استمرار برگزاری این مسابقات شرایط جدیدی بر استعدادپروری تکواندو در قم حاکم می‌شود.

رئیس هیئت تکواندوی استان قم گفت: این مسابقات در قالب لیگ خردسالان موسوم به جام غنچه‌های تکواندو و لیگ نونهالان با نام جام امیدهای تکواندو برگزار می‌شود که در مسابقات غنچه‌ها ۷ تیم و در مسابقات امید‌ها ۴ تیم حضور دارند.

جمشیدی بیان داشت: تیم تکواندوی نوجوانان ما سال گذشته در سطح کشور به مقام سوم رسید اما امسال موفق به کسب عنوان قابل توجهی نشد که علت آن نبود پشتوانه برای تکواندوکاران نوجوان ما در رده‌های سنی پایین‌تر بوده است و در این رده سنی لیگی وجود نداشته است.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته مسابقات کمربند قرمز و مشکی برگزار می‌شد و برگزاری این مسابقات امسال نیز در دستور کار است ضمن اینکه تکواندوی قم امسال در تمامی رده‌های سنی در لیگ‌های کشوری حاضر است.

رئیس هیئت تکواندوی استان قم تصریح کرد: واقعیت این است که عمر قهرمانی در رده‌های سنی پایه کم است و برای تحقق اهداف خود به منظور حضور نماینده‌ای از تکواندوی قم در المپیک ۲۰۲۰ باید برگزاری مسابقات پایه را به صورت مستمر در برنامه قرار دهیم.

جمشیدی افزود: حضور یاسین پیشرو در تکواندوی قم حضور موثری بوده است و در نظر داریم برنامه‌های مشترکی با این باشگاه به منظور پرورش و حمایت از قهرمانان تکواندو اجرا کنیم.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com