کد خبر ۳۳۳۱۶ انتشار : ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳
شهردار منطقه 8 قم خبر داد

بهره‌‌برداری از 3 بوستان جدید شهری در پردیسان

شهردار منطقه 8 قم گفت: تا پایان سال جاری سه بوستان جدید شهری در سطح منطقه هشت به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله سلیمانی با اشاره به اینکه این بوستان در نزدیکی مجتمع مسکونی هزاره هشتم طلاب و جنب مسجد امام حسن عسگری (ع) واقع شده است، گفت: این بوستان در ابتدای سال جاری کلنگ‌زنی شده و اکنون در مراحل پایانی احداث قرار دارد و تاکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: این بوستان دارای امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی، وسایل بازی کودکان، ست ورزشی و... خواهد بود.

شهردار منطقه 8 خاطرنشان کرد: هزینه احداث این بوستان 20 میلیارد ریال است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی از احداث نخستین بوستان محله‌ای در سایت مسکن مهر خبر داد و گفت: این بوستان به نام انسیه که یکی از القاب حضرت زهرا(س) است نام‌گذاری گردیده و در زمینی به وسعت 20 هزار متر مربع در حال احداث است.

سلیمانی بیان کرد: بوستان انسیه در ابتدای سال 94 شروع به ساخت گردیده و تاکنون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: این بوستان دارای امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، ست تندرستی و... خواهد بود.

شهردار منطقه 8 یادآور شد: هزینه احداث این بوستان یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده و امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی از احداث بوستان 22 هزار متر مربعی 22 بهمن در منطقه 8 خبر داد و گفت: این بوستان در زمینی به وسعت 2.2 هکتار و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان در حال احداث است و تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار منطقه 8 خاطرنشان کرد: این بوستان همزمان با ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از توسعه و تجهیز بوستان غدیر خبر داد و گفت: این بوستان با وسعت بیش از 140 هکتار یکی از بزرگترین بوستان‌های شهر قم به شمار می‌رود.

شهردار منطقه 8 افزود: موزاییک فرش و جدول‌گذاری مسیرهای پیاده‌روی بوستان به طول 3500 متر، احداث پیست دوچرخه‌سواری به طول 650 متر، احداث زمین‌های ورزشی والیبال و فوتبال ساحلی، احداث 25 آلاچیق، زیرسازی و آسفالت و جدول‌گذاری مسیر دسترسی به پارک آبی به طول 600 متر از جمله اقدامات صورت گرفته در این بوستان جنگلی است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com