کد خبر ۳۳۰۸۶ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۳
صادق خرازی در قم:

قم زادگاه انقلاب و مهم‌ترین پرورشگاه مجاهدان تاریخ بوده است/عده‌ای با پول رأی می‌خرند

سید محمدصادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: امیدوارم که شورای نگهبان با مسئولیتی که دارد اهتمام ورزد و جلوی مهم‌ترین انحراف تهدید کننده منافع ملی و آینده ایران یعنی خرید و فروش رأی را بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلا رسانی خبر قم ، سید محمدصادق خرازی شامگاه پنجشنبه در مراسمی که به همت حزب ندای ایرانیان شعبه قم و برخی از فعالان اصلاح‌طلب در سالن مجتمع ونوس برگزار شد در سخنانی، قم را سرزمینی خواند که از آن به عنوان مکتب آل الله نام برده‌اند و حضور در این شهر را که پایگاه علم و اندیشه و اردوگاه جهان تشیع است را مایه افتخار دانست.

وی قم را مهم‌ترین پایگاه حمایت از دین، هویت و آزادی عنوان کرد و اظهار داشت: هدف از انقلاب، آزادی و مردم سالاری بوده و شهر قم مهد آزادی و محل بلوغ اندیشه آزادی و مردم سالاری دینی بوده است.

قم زادگاه انقلاب و مهم‌ترین پرورشگاه مجاهدان تاریخ بوده است

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه، قم مهم‌ترین نیروهای رزمنده را در دوران دفاع مقدس به کشور و اسلام هدیه کرد، افزود: قم زادگاه انقلاب در ایران و مهم‌ترین پرورش‌گاه مجاهدان تاریخ منطقه بوده که به رشد و تعالی جوانان مسلمان همت نهاد.

وی ادامه داد: اگر گام‌های مستحکم مؤسس حوزه علمیه قم حاج شیخ عبدالکریم حائری و مجاهدت‌های آیت الله بروجردی نبود امروز تشیع به این‌گونه که شاهد آن هستیم نبود.

خرازی تصریح کرد: امروز یک روحانی رنگین پوست بیش از ۱۰ میلیون انسان موحد شیعه را در غرب آفریقا تربیت کرده و در سراسر دنیا امروز علمی توسط علمداری از مکتب اهل بیت(ع) و تربیت یافته حوزه علمیه قم در دنیای اسلام بلند شده و رسالت الهی و گوهر مکتب اهل بیت را ترویج می‌دهد.

وی گفت: تاریخ فقه شیعه لبنان کمتر از حوزه علمیه قم نیست، به‌گونه‌ای که حکومت صفوی برای تثبیت و مشروعیت حکومت خود، محققی را به عنوان عالم و محقق زمان از لبنان به ایران آورد، ولی چه شده که این موفقیت در بلاد اسلامی کمرنگ شده و در قبال آن موج درخشان تمدن شیعی و اسلامی در سرزمین تپیده در خون و آفتاب و کویر قم تجلی پیدا کرده است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه تمدن اسلامی عناصری چون آزادی، مردم سالاری، عدالت، پیشرفت و توسعه را به عنوان آرزوی خود طلب می‌کند، افزود: اگر آزادی و مردم سالاری را از گوهر تمدن بگیریم دل‌ها و قلب‌های میلیون‌ها مسلمان فهیم را رنجور کرده‌ایم.

کسانی که شعار جدایی جمهوریت و اسلامیت را سر می‌دهند از عواقب آن بی‌خبر هستند

وی گفت: کسانی که شعار جدایی جمهوریت و اسلامیت را سر می‌دهند از عواقب آن بی‌خبرند و نمی‌دانند چه عواقب دردناکی برای تمدن اسلامی است و در زمانی که همه مظاهر استبداد با پشتوانه استعمار دنبال آن هستند که درخت آزادی و نهال مردم سالاری را در دنیای اسلامی بخشکانند، ایران می‌تواند به عنوان یک الگو در جهان خود را نشان دهد و بگوید این نتیجه آزادی، دموکراسی و پیشرفت است.

این فعال سیاسی ابراز داشت: اکنون که در آستانه انتخابات قرار داریم و تجربه بسیار تلخ تحریم را پشت سر گذاشته‌ایم و نیز تجربه کسانی را داریم که به نام تحکیم دین و انقلاب آمدند ولی سارق دین و ایمان ملت شدند، لذا باید در این شرایط به بازخوانی مجدد و مشترک از واقعیت‌هایی که در این دو دهه رخ داده است بپردازیم و بدانیم این بازخوانی‌ها به منزله نقد و اتهام خودی علیه خودی نیست بلکه چراغ پرفروغی برای تصمیم گیری‌ها است.

وی در سخنان خود به موضوع هسته‌ای اشاره کرد و افزود: در مذاکرات هسته‌ای عناصری چون شناخت، هوش دقیق و قدرت فرماندهی رهبر معظم انقلاب، قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه که در شخصیتی چون قاسم سلیمانی تجلی پیدا کرده و نیز رأی مردم در سال ۹۲ در کنار حرفه‌ای بودن نیروهای دیپلماسی این موفقیت‌های بزرگ را نصیب کشورمان کرد و موجب شد تا این قهرمانان افتخار بیافرینند.

خرازی تصریح کرد: در این دولت به جای آنکه تلاش‌های بی‌تکلف فرزندان سرزمینشان را در صنعت اتمی نفی کنند آن را ارج نهادند و به جای شعارهایی که برخی سر می‌دادند قطعنامه‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیست آن را جدی گرفتند.

تحریم و قهر کشور را به نابودی می‌کشاند

وی با بیان اینکه آگاهی، شناخت، نقش مردم و قدرت فزاینده و بازدارنده این کشور می‌تواند معجزه ایجاد کند، گفت: تحریم و قهر کشور را به نابودی می‌کشاند و کشوری که نخبگان آن مردم را به جای تلاش به سمت تحریم و قهر تشویق کنند، نگون بخت است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان همچنان تصریح کرد: تا زمانی که انجمن‌ها و گروه‌ها در جامعه به عنوان واقعیت جامعه مدنی خودشان را نشان ندهند توسعه سیاسی و اقتصادی محال است شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: باید با وحدت گام‌هایی را برداشت که خروجی‌اش ایجاد یک مجلس مقتدر و فهیم برای آینده کشور باشد نه مجلسی که آمد ایمان مردم را درست کند ولی سخن از سیمان کرد و می‌خواستند وزیر امور خارجه را سیمان بگیرند.

خرازی اظهار داشت: اگر بخواهیم مجلس قدرتمندی داشته باشیم و با آن موقعیت خودمان را تثبیت کنیم باید تلاش بی‌تکلف و خالصانه‌ای انجام دهیم و در آن همه کنش‌گران و فعالان معتدل سیاسی یک جبهه واحد تشکیل دهند که امروز این جبهه واحد سیاسی چیزی جز اردوگاه اصلاح‌طلبی نیست.

وی گفت: تنها قدرت اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده، قلم و حضور در پای صندوق‌های رأی است، اگر مردم به صندوق رأی توجه کنند بهبود زندگی اقتصادی و حتی سیاسی آن‌ها نیز در مجلسی که قدرت تشخیص ضرر از غیر ضرر را دارد تحقق پیدا می‌کند.

این فعال سیاسی گفت: ای کسانی که می‌خواهید عاقلانه و معتدلانه شاهد رشد و تعالی کشور خود باشید یک راه در برابر ما بیش باقی نمانده است و آن پی بردن به اشتباهات وعدم تکرار آن‌ها است.

عده‌ای با پول رأی می‌خرند

وی تصریح کرد: رقیب و حریف پر از امکانات این روزها چراغ خاموش میان ما در حال ایجاد تفرقه است و متأسف هستم که بگویم عده‌ای با پول رأی می‌خرند؛ امیدوارم که شورای نگهبان با مسئولیتی که دارد اهتمام ورزد و جلوی مهم‌ترین انحراف تهدید کننده منافع ملی و آینده ایران یعنی خرید و فروش رأی را بگیرد.

خرازی بار دیگر تأکید کرد: امیدوارم که همه ما با وحدت کلمه، با شناخت دقیق از منافع بزرگ اصلاح‌طلبی، حمایت کامل از دولت خدمتگزار و تلاش بی‌تکلفی که بزرگان ما در این کشور انجام می‌دهند کمک کنیم و آگاهی، رشد و برنایی اندیشه را در بین جامعه توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: در همه دنیا ریزش و رویش نیروی انسانی توسط احزاب صورت می‌گیرد و نهادهای ملی شاخص‌ها را مشخص می‌کنند درحالی‌که در کشور ما تاوان رویش و ریزش نیروها و شایسته‌سالاری را که احزاب باید انجام دهند نهادهای ملی انجام می‌دهند و این اتفاق خطرناکی است؛ میزان باور مردم نسبت به حاکمیت را نباید تضعیف کرد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با این بیان که افرادی در برابر همه اتهامات نجیبانه سکوت کردند و ممنوعیت عکس و تصویر نتوانست علاقه و قلب مردم را نسبت به آنان از بین ببرد، گفت: ده سال است که از زمامداری دولت اصلاحات می‌گذرد و ما با افتخار می‌گوییم که اصلاح‌طلب هستیم در حالی که چند صباحی از دولت مهرورز نگذشته بود که بسیاری ارتباط با رئیس جمهورشان را تکذیب می‌کردند.

وی اعتلای اصلاح‌طلبی در ایران را به معنای استمرار توسعه اقتصادی و سیاسی و تضمین آزادی و دموکراسی خواند و افزود: آزادی، عدالت و دموکراسی از شعارهای بزرگ ملت و انقلاب بوده است که همه باید برای تحقق آن تلاش نماییم.

خرازی در پایان گفت: به امید انتخاباتی پر شکوه که از آن مردمان و بزرگانی به صحنه سیاسی ایران و صحن مجلس راه یابند که خروجی‌اش اعتلای نظام، آرمان‌های امام، شهیدان، رهبری، عدالت، آزادی و دموکراسی باشد.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۵

تبلیغ زودرس

پاسخ