کد خبر ۳۳۰۸۷ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۷
آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم:

داوطلبان ملتزم به فرایند قانونی انتخابات باشند

امام جمعه قم با بیان این که انتخابات در نظام اسلامی ما یک امتیاز است، گفت: حرمت شورای نگهبان و جایگاه این استوانه نظام باید حفظ شود و نباید مورد تخریب قرار بگیرد، صیانت از شورای نگهبان صیانت از آرمان شهدا و اهداف بلند انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح گفت: در روز 27 آذر سال 58 آیت الله دکتر مفتح به دست گروهک آمریکایی فرقان به شهادت رسید.


وی افزود: این عالم تلاشی فداکارانه در جهت وحدت حوزه و دانشگاه داشت و در این مسیر جانش را فدای اسلام کرد، حوزویان و دانشگاهیان باید زیر سایه انقلاب در جهت اعتلای اسلام و پیشبرد اهداف انقلاب دست در دست هم دهند و برای پیشرفت انقلاب تلاش کنند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) را یادآور شد و اظهار داشت: امام با 28زندگی در سال 260 چشم از جهان فروبست و مدت امامت ایشان شش سال بوده است، حضرت همواره تحت نظر خلفای سفاک عباسی بودند، این خلفا سعی داشتند که از گسترش شیعه جلوگیری کرده و می خواستند که حکومت جهانی فرزند امام یعنی حضرت بقیة الله الاعظم را از بین ببرند.


وی با اشاره به آغاز هفته وحدت ادامه داد: امروزه یکی از نیازهای اساسی بین مسلمانان مسأله وحدت بین امت اسلامی است، دشمنان با ایجاد تفرقه خوب راهی را برای ضربه زدن به جامعه اسلامی پیدا کردند، دشمنان تسلیحات را به کشورها صادرکرده و مسلمانان را به جان یکدیگر می اندازند.


امام جمعه قم با بیان این که گروه های بسیاری را با عناوین گوناگون به وجود آورده تا در دنیای اسلام ایجاد تفرقه کند، ابراز داشت: افزون بر ایجاد تفرقه بین مسلمانان دشمن با راه اندازی گروه های تروریستی درصدد تنفرجهانیان ازاسلام بوده و پروژه اسلام هراسی را پیگیری می کند؛ متأسفانه عده ی عالما یا از روی جهل در دام دشمن افتاده اند و در مسیر خواسته های آنان حرکت می کنند.


وی با اشاره به بسته شدن پرونده pmd عنوان کرد: بسته شدن پرونده ابعاد نظامی احتمالی فعالیت های جمهوری اسلامی و بیش از یک دهه تهمت زنی و افترای دشمنان مبنی بر این که ایران به دنبال سلاح اتمی است موفقیت به شمار می رود.


نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دشمن در حقیقت اعلام کرد تمام 12 قطعنامه ای که علیه ایران در این جهت صادر کرده بود عملا لغو شد، امیدواریم لغو این قطعنامه ها زمینه مناسبی فراهم آورد تا ملت بزرگ ایران از این پس شاهد تحریم های ظالمانه نباشند.


وی با اشاره به حوادث دردناک نیجریه و کشتار مظلومانه صدها تن از شیعیان به دست ارتش این کشور اضافه کرد: این کشتار حرکتی حساب شده و در راستای اهداف دشمن بود، بی تردید باید گفت که این کشتار حرکتی صهیونیستی بود که مورد حمایت مالی و تبلیغاتی برخی از کشورهای عربی قرار گرفت.


آیت الله حسینی بوشهری گفت: پس از کشتار شیعیان برخی از سران کشورها که ادعای اسلامیت دارند با ریس جمهور نیجریه تماس گرفتند و بابت این کشتار تبریک گفته و آن را مقابله با تروریسم خواندند، این چه فرهنگ و بی عدالتی است که در دنیا حاکم است؛ شیعیان در حالی که عزای ماه صفر را به پایان رسانده و خود را آمده اعیاد ماه ربیع می کردند بدون هیچگونه جرمی بی رحمانه کشته شدند.


وی افزود: بیش از 500 نفر از و مردان به صورت مظلومانه به شهادت رسیدند، با کامیون این اجساد را جا به جا کرده و آن ها را در گورهای دست جمعی دفن کردند و طبق برخی اخبار نیز برخی از اجساد را سوزاندند، جلوی چشم مدعیان حقوق بشر این اتفافات رخ می دهد اما آن ها سکوت می کنند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر حادثه ای در غرب اتفاق بیفتد دشمنان گوش فلک را کر می کنند، اظهار داشت: زمانی که همان حوادث تروریستی برای مسلمانان و شیعیان اتفاق می افتد سکوت می کنند، از رییس جمهور و وزارت خارجه برای پیگیری این مسأله تشکر می کنیم اما آن را کافی نمی دانیم؛ باید بیش از این پرچم مظلومیت شیعیان نیجریه و رهبر آن ها شیخ زکزاکی در تمام مجامع بین المللی برافراشته باشد تا دشمنان به خود جرئت ندهند این چنین گستاخانه به حریم مکتی تشیع بتازند.


وی به آغاز روند ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس دهم اشاره کرد و ادامه داد: کسانی که احساس تکلیف می کنند و در خود شرایط لازم رامی بینند در صحنه انقلاب حضور پیدا کنند، انتخابات در نظام اسلامی ما یک امتیاز است.


امام جمعه قم با بیان این که بسیاری از کشورها که ابرقدرت ها از آنان حمایت می کنند انتخاباتی در آن ها برگزار نمی شود، ابراز داشت: کسانی که در انتخابات ثبت نام می کنند باید ملتزم به فرایند قانونی انتخابات باشند، حرمت شورای نگهبان و جایگاه این استوانه نظام باید حفظ شود و نباید مورد تخریب قرار بگیرد، صیانت از شورای نگهبان صیانت از آرمان شهدا و اهداف بلند انقلاب اسلامی است.


وی با اشاره به تجاوز ترکیه به خاک عراق عنوان کرد: ترکیه با چه منطقی دست به این اقدامات می زند، این کشور در سوریه با شسکت مواجه شده و همچنین در روابط خود را روسیه نیز شکست خورده است، مسؤولان ترکیه در برابر اعتراض مردم، مسؤولان عراق و مرجعیت عقب نشینی نکردند بیش از این نباید با آبروی ملت شریف ترکیه بازی کرد، ملت شریف ترکیه ملتی بزرگ است و زمامداران ترکیه نباید با شرافت ملت ترکیه در صحنه جهانی بازی کنند.

منبع:رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com