کد خبر ۳۶۰۹۰ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد

اهتمام جمعی به رشد و تعالی حوزه

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: هدف کسانی که در حوزه مشغول فعالیت هستند باید تعالی و رشد حوزه باشد و سعی کنند تا جایی که توان دارند گره از کار مراجعه کنندگان باز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در بازدید از معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه، با تسلیت ایام شهادت امام هادی(ع) به روایتی از امام صادق(ع) درباره اهمیت برنامه ریزی برای زندگی بهتر اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) در پاسخ شخصی که پرسیده بود، چگونه برای زندگی خود برنامه ریزی می‌کنید فرمودند زندگی ارکان مهمی دارد و یکی از آن، مسئولیت پذیری و وجدان کاری است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: کسی که عهده دار مسئولیتی شد، باید تمام سعی خود را برای به سرانجام رساندن درست آن، به‌کار گیرد و منتظر اینکه دیگران کار او را انجام دهند، نباشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه وجدان کاری دقیقا همین کلام امام صادق(ع) است، اظهار کرد: اگر کسی خدمت به سربازان حضرت ولیعصر(ع) را مقدس بداند و با وضو و نیت صادقانه و خالصانه همراه باشد قطعا عمل او عبادت است.

امام جمعه قم با بیان اینکه برآوردن حاجت مؤمن بسیار ارزشمند است بیان کرد: وجدان کاری یعنی خدمت صادقانه به جامعه و به حوزه و باید فرد طوری خدمت کند که مشکلی از مشکلات را بردارد.

عضو خبرگان رهبری افزود: هدف کسانی که در حوزه مشغول فعالیت هستند باید تعالی و رشد حوزه باشد و سعی کنند تا جایی که توان دارند گره از کار مراجعه کنندگان باز کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه فعال شدن بسیج و راهیان نور کار بسیار مقدسی بود که صورت گرفت خاطرنشان کرد: کسانی که در حوزه فعالیت می‌کنند باید مواظب رفتار و اخلاق خود باشند و با عمل و رفتار خود کاری نکنند که طلبه مراجعه کننده، به حوزه شود دلسرد، بلکه باید طوری رفتار کند که همه جذب حوزه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه یکی دیگر از ارکان برنامه زندگی، ناظر دانستن خدا بر اعمال و رفتار است گفت: انسانی که مورد مراقبت است مواظب رفتار و اعمال خود بوده و خود را در مدار روشن قرار می‌دهد تا با عمل بد آبرویش را نبرد.

وی با بیان اینکه فعالیت اصلی حوزه تربیت است و به خصوص کسانی که در حوزه مشغول فعالیت هستند می‌توانند با فعالیت عملی خود در برخورد با دیگران بهترین تربیت کننده باشند اظهار کرد: تربیت کردن و تبلیغ فقط با سخنرانی و حدیث نیست بلکه رفتار و عمل در برخورد با دیگران موثرترین عامل تربیتی است و می‌توان آن را ارتقاء داد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com