کد خبر ۳۳۱۱۳ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹
مسئول اعزام مشاور معاونت تهذیب خبر داد :

رشد 2 برابری اعزام مشاور به مدارس علمیه کشور

مسئول اعزام مشاور دفتر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب از رشد دو برابری اعزام مشاور به مدارس علمیه کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، مهدی لطفی‌کمال با اشاره به اهمیت مشاوره اظهار کرد: یکی از امور مهمی که در دین مبین اسلام به آن تاکید فراوانی شده است، بحث مشاوره است، بنابراین از  ابتدای تاسیس معاونت تهذیب، یکی از فعالیت‌های مهم آن، اعزام مشاوران به مدارس علمیه بوده است.

وی با اشاره به اینکه اعزام مشاور در معاونت تهذیب  به دو صورت کلی در قالب مدارس و خانوادگی انجام می‌شود، گفت: مشاورهای اعزام شده به مدارس در دو بخش فردی و کارگاهی به فعالیت پرداخته و به طرح مباحثی مانند مدیریت تحصیلی و مدیریت ازدواج و عواطف می‌پردازند.

مسئول اعزام مشاور دفتر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب ادامه داد: در اعزام‌های خانوادگی نیز این برنامه شامل دو بخش مشاوره  عمومی برای خانواده‌های حوزوی و تازه مزدوج است که در این بخش نیز مباحثی مانند، سبک زندگی اسلامی، تربیت دینی، کنترل عواطف و احساسات، مدیریت زندگی و کارگاه‌های پیشگیرانه به مخاطبان ارائه می‌شود.

وی با بیان اهمیت ارتقاء سطح علمی اساتید بومی گفت: در همین راستا و با هدف دانش‌افزایی و افزایش آگاهی‌های تخصصی اساتید مشاوره مستقر در استان‌ها نیز، اعزام‌هایی به صورت جداگانه برگزار می‌شود تا بتوانیم توانایی‌های این افراد را افزایش و از ظرفیت آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.

لطفی‌کمال در ادامه با  اشاره به اعزام‌های سال جاری عنوان کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه حدود 650 نفر نفر روز مشاور به مدارس علمیه سراسر کشور اعزام شده‌اند که این تعداد در مقایسه با میزان مشابه سال گذشته، رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

وی در پایان با اشاره به استقبال طلاب، اساتید و مدیران حوزوی از حضور اساتید مشاوره خاطرنشان کرد: با توجه به تلفیق آموزه‌های دینی و مباحث آکادمیک در مباحث اساتید اعزامی و تاثیرات بسیار خوب مشاوران در مدارس علمیه، مدیران و مسئولان مدارس استانی درخواست‌های بسیاری برای حضور بیشتر اساتید مشاوره داشته و حتی درخواست حضور استاد مشاوره به صورت ثابت را دارند، ولی به دلیل مشکلات مالی این مهم تاکنون محقق نشده که امیدواریم با عنایت مسئولان حوزه این مشکلات برطرف شود تا در نهایت شاهد ایجاد مراکز مشاوره در استان‌ها باشیم.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com