کد خبر ۳۳۱۱۹ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قم خبر داد

افزایش آلودگی هوا در قم

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم از افزایش آلودگی هوای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدجواد ترابیان با اشاره به شرایط جوی هوای قم گفت: برای امروز آسمان کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت هوا در روز یکشنبه افزود: برای این روز آسمان قسمتی تا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم ادامه داد: برای روز دوشنبه آسمان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ترابیان جهت وزش باد برای امروز را شرقی اعلام کرد و ادامه داد: سرعت وزش باد برای امروز بین 10 تا 25 درجه سانتی‌گراد است.

وی جهت وزش باد برای فردا را شرقی دانست و خاطرنشان کرد: سرعت وزش باد در این روز به 25 تا 40 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم با اشاره به جهت و سرعت وزش باد در روز دوشنبه خاطرنشان کرد: جهت وزش باد در این روز شمال غربی و سرعت آن نیز 30 تا 45 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

ترابیان کمینه دمای هوای امروز را صفر درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و یادآور شد: بیشینه دما در این روز نیز به 11 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی کمینه دمای هوای فردا را یک درجه زیر صفر ذکر کرد و گفت: دما در بیشترین مقدار خود برای این روز 9 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم با اشاره به کمینه و بیشینه دما در روز دوشنبه اظهار کرد: این میزان برای روز دوشنبه به ترتیب یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر و 10 درجه سانتی‌گراد است.

ترابیان پدیده غالب در این روزها را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: پدیده غالب طی این روزها تا اواسط هفته ابرناکی و غبار محلی خواهد بود که پیامد آن کاهش کیفیت هوا است.

وی یادآور شد: در پی استقرار جوی پایدار در سطح زمین از امروز آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا آغاز می‌شود و این افزایش آلودگی سطح زمین تا اواسط هفته ادامه دارد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com