کد خبر ۳۳۲۲۵ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی قم خبر داد

مرمت 6 اثر تاریخی در قم

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از مرمت 6 اثر تاریخی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عمار کاوسی با اشاره به اینکه این آثار تاریخی مرمت شده برای موزه آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) بوده است، گفت: یک تابلوی نقاشی معراج پیامبر (ص) به قلم فرج‌الله متعلق به دوران قاجار، سه تابلوی نقاشی شمایل حضرت علی (ع) و حسین (ع) مربوط به اواخر دوران قاجار و دو قرآن خطی نفیس مربوط به دوران صفویه و قاجار جزء آثار مرمتی است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: پروژه مرمت علمی آثار موزه پس از حدود 6 ماه با موفقیت به پایان رسید.

وی ادامه داد: آثار مرمت شده پس از مراحل محافظت و مرمت بر مبنای روش‌های روز و نوین در معرض دید عموم در موزه قرار گرفت.

کاوسی با بیان اینکه حفظ آثار تاریخی از برنامه‌های میراث فرهنگی است، اضافه کرد: این اداره‌کل بر مبنای توسعه مفاهیم مرمت علمی و نوین با همکاری موزه آستان مقدس حضرت معصومه (س) دست به مرمت آثار تاریخی می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: مرمت آثار موزه آستان مقدس در راستای تعامل مشترک این اداره‌کل صورت گرفته است تا در آینده شاهد همکاری‌های گسترده‌تری در حوزه حفظ، نگهداری و مرمت آثار باشیم؛ ضمن اینکه این اداره‌کل آمادگی همکاری با سایر نهادهای مختلف در خصوص آثار تاریخی را دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com