کد خبر ۳۲۸۵۵ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۴
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

میراث فرهنگی متولی صدور مجوز برای تاسیسات گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: با استناد به قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی صدور هرگونه مجوز برای تاسیسات گردشگری بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در جلسه کمیته فنی کارگروه گردشگری قم اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مدعی است که پروانه کسب علاوه بر پروانه بهره‌برداری برای تاسیسات گردشگری صادر کند که طبق قانون فعالیت مجموعه‌های گردشگری جزو قانون خاص و خارج از قانون نظام صنفی است و شامل پروانه کسب نمی‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: تاسیسات گردشگری طبق قانون مشمول تعرفه‌ها و دستورالعمل‌های بخش صنایع است.

رضایی با اشاره به اینکه تاسیسات گردشگری 16 مورد است، گفت: هتل، متل، مهمانپذیر، مراکز اقامتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مراکز تفریحی گردشگری، مجتمع‌ها، مراکز گردشگری سلامت، محیط‌های طبیعت گردی، مراکز گردشگری ساحلی و دریایی، واحدهای پذیرایی، تاسیسات اقامتی، سفره‌خانه‌های سنتی، مناطق نمونه گردشگری، دهکده‌های سلامت و دفاتر خدماتی مسافرتی شامل این تاسیسات هستند.

وی افزود: نظارت بر وضعیت تاسیسات گردشگری نیز بر عهده این اداره کل است تا خدمات مطلوب به مسافران ارائه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه استان قم نیازمند توسعه تاسیسات گردشگری است، گفت: طبق نیاز استان به علت موقعیت زیارتی و تاریخی، سرمایه‌گذاری برای تامین زیرساخت‌های گردشگری باید مورد توجه جدی قرار بگیرید و ارگان‌های مسئول برای تسهیل در امور سرمایه‌گذاران همکاری کنند.

رضایی افزود: به علت کمبود در تاسیسات گردشگری استان، این اداره کل به خانه‌های مسکونی در ایام تعطیلات مجوز خانه مسافر صادر کرده است تا به صورت فصلی خدمات اقامتی و رفاهی برای زائران را ارائه کنند ضمن اینکه نظارت بر عملکرد و وضعیت این خانه‌ها توسط کارشناسان مجرب صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: حضور زائران خارجی و داخلی در استان قم و تاکید دولت به توسعه گردشگری ایجاب می‌کند تا به سمت ارتقای وضعیت تاسیسات گردشگری حرکت کنیم تا خدماتی در شأن زائران ارائه کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com