کد خبر ۳۳۲۵۴ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۲

آیت‌الله اعرافی:شیخ زکزاکی فرزند انقلاب است

امام جمعه قم گفت: ارتش نیجریه هیچ‌گاه به مبارزه جریان بوکو حرام نرفته است و با تجمع مسالمت‌آمیز شیعیان نیجریه این‌چنین مقابله کرده و مردم را قتل عام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در تجمع بزرگ حوزویان در محکومیت حمله به شیعیان مظلوم نیجریه که در مدرسه فیضیه برگزار شد با بیان اینکه جهان اسلام صحنه هماوردی از قرائت اسلام دارد و درگیری‌های بین فرق و مذاهب نشات گرفته از نقش استعمار است اظهار کرد: در حال حاضر قرائت سکولار و جدایی دین از سیاست و دیگری قرائت متحجرانه و تکفیری از اسلام مطرح است.

وی بیان کرد:‌ اسلام ناب با قاطعیت و عدالت خواهی رسالت خود را ترویج می‌کند و عقلانیت را راه سعادت و استواری خود می‌داند.

امام جمعه قم با اسفناک برشمردن حادثه اخیر نیجریه، مسیحیان و جریان‌های اسلامی در نیجریه را به مبارزه با استعمار سیاه فراخواند و افزود: در طول قرن اخیر قاره آفریقا دستخوش دخالت‌های بسیار استکبار و به ویژه صهیونیسم بین‌الملل شده است.

وی گفت: ارتش نیجریه هیچ‌گاه به مبارزه جریان بوکو حرام نرفته است و با تجمع مسالمت آمیز شیعیان نیجریه اینچنین مقابله کرده و مردم را قتل عام کرده است.

اعرافی با بیان اینکه انقلاب اسلامی افتخار دارد معارف اهل بیت (ع) را به جهانیان عرضه می‌کند گفت : هیچ گاه انقلاب اسلامی تحمیل مذهب نکرده است.  

وی با بیان اینکه ندای لبیک یا حسین (ع) از ایران و عراق فراتر رفته است گفت: این شعار ترس عجیبی در دل مستکبران به وجود می‌آورد.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی یار و یاور مظلومان در جهان است افزود: شیخ زکزاکی فرزند انقلاب اسلامی است .

وی کشور نیجریه را از مهمترین کشورهای قاره آفریقا دانست و گفت: به دلیل وجود ذخائر و جمعیت انسانی بالای نیجریه استعمار با تمام توان خود به دنبال به تاراج بردن ذخائر این کشور بوده و در این مسیر جنایت‌های بسیاری مرتکب شده است که جنایت اخیر آن کشتار شیعیان در حسینیه بقیة‌الله بوده است.

اعرافی با بیان اینکه آفریقا دشمنان بسیاری دارد گفت: صهیونیست‌ها و وهابیت از مهمترین آنها است .

وی با تاکید بر آزادی سریع شیخ زکزاکی و رسیدگی به مجروحان و آسیب دیدگان و جبران خسارات گفت: باید حسینیه بقیة‌الله که به محل تجمع شیعیان این کشور تبدیل شده است به سرعت بازسازی شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com