کد خبر ۳۳۲۷۳ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱

آیت‌الله علیدوست:تصویر شیخ زکزاکی نمایانگر اوج مظلومیت شیعه

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تصویر شیخ زکزاکی نمایانگر اوج مظلومیت و تداعی‌کننده جریان شیعه‌کشی در تاریخ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست اظهار کرد: فاجعه نیجریه پدیده بدیعی نیست و در طول تاریخ، مشابه داشته است. صفحات تاریخ پر است از شیعیانی که مظلومانه کشته شده‌اند تا آنجا که شیعه‌کشی به عنوان یک جریان مطرح است.

وی افزود: فاجعه نیجریه بسیار تلخ است و اوج وحشی‌گری، قساوت، ستم و بربریت از یک طرف و اوج مظلومیت، مقاومت و استقامت از طرف دیگر است، تصویر مظلومانه شیخ زکزاکی، تداعی‌کننده جریان شیعه‌کشی در طول تاریخ است.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم افزود: این حادثه یک روی دیگر هم دارد و آن اینکه اگر تاکنون شیعه در نیجریه جمعیتی حدود 10 میلیون نفر دارد، این حادثه موجب جهش جمعیتی خواهد شد زیرا مظلومیت فارغ از هر چیز، جذابیت دارد و هیچ ظالمی جذب نکرده اما مظلوم جذب می‌کند و این خود ظرفیتی بالا است.

وی بیان کرد: حادثه نیجریه نشان می‌دهد که ما در چه دنیایی زندگی می‌کنیم. همه اطلاع داریم که چندی پیش در فرانسه فاجعه تاسف‌باری رقم خورد و خون 150 نفر به نا حق ریخته شد و هر انسانی را ناراحت کرد اما حدود هشت برابر آن جمعیت در نیجریه شهید می‌شوند ولی یک صدم آن بازتاب خبری ندارد و ما در چنین دنیایی زندگی می‌کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: فارغ از مذهب، همه انسان هستند، این تفاوت برخورد عجیب است! چرا باید اینگونه باشد؟ عمق فاجعه آنجاست که پادشاه کشوری به ظاهر اسلامی و مدعی اسلام، به عاملان این جنابت تبریک می‌گوید، اینجاست که به تعبیر حضرت امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه، اگر بعد از این حادثه مسلمانى از غصه بمیرد جاى ملامت نیست، بلکه مرگ او در نظر من شایسته است.

وی بیان کرد: به تعبیر شیوای قرآن کریم « ُیرِیدُونَ أَن یُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»؛ مى‏خواهند نور خدا را با سخنان خویش خاموش کنند، ولى خداوند نمى‏گذارد، تا نور خود را کامل کند، هر چند کافران را خوش نیاید. خدا نور خود را کامل می‌کند و «لو کره الوهابیون» هر چند وهابیون را خوش نیاید.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com