کد خبر ۳۳۲۸۷ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی خبر داد

انعقاد تفاهمنامه با مراکز علمی لبنان در زمینه استفاده از اصطلاح‌نامه علوم عقلی

رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی گفت: تفاهمنامه‌ای با یکی از مراکز علمی در لبنان منعقد شد تا اصطلاح‌نامه‌های علوم عقلی را استفاده کرده و به تکمیل آنها کمک کنند، این امر سبب می‌شود فواید و کاربردهای اصطلاح‌نامه ملموس‌تر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام عبدالرحیم سلیمانی ظهر امروز در مراسم نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از برترین‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز دارای فعالیت خاص در مجموعه پژوهشگاه است، به طوری که برای روسای پژوهشگاه نیز این فعالیت‌ها ملموس نبود.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه مسئولان مرکز اطلاعات و مدارک بخشی انجام وظایف محوله و ماموریت‌های محتوایی است و محور دوم شناساندن و تبلیغ و اثبات وجودی خودشان بوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی با اشاره به فعالیت‌های مرکز گفت: این مرکز دارای سه گروه اصطلاح‌نامه، فرهنگ‌نامه و نمایه‌سازی و فهرست‌نویسی در بخش نخست است و بخشی دیگر مربوط به اداره نظام‌های اطلاعاتی است. در واقع بخش اول به تامین محتوا می‌پردازد و بخش دوم فعالیت‌های علمی را عرضه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی خاص است، اهمیت بخش دوم کمتر از بخش اول نیست.

سلیمانی یادآور شد: در بخش اصطلاح‌نامه به عنوان پیشانی مرکز فعالیت‌های خوبی انجام شده که امیدواریم هر چه زودتر منتشر شود که از جمله آنها اصطلاح‌نامه‌های راویان حدیث، مسائل جدید کلامی و فقه است.

وی با بیان اینکه اصطلاح‌نامه فقه فعالیت بزرگی است، گفت: زمان زیادی برای آن صرف شده و با توجه به اینکه فقه و اصول یکی از فعالیت‌های اصلی حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم است پیش‌بینی می‌شود این اثر مانند فرهنگ‌نامه اصول فقه پرکاربرد باشد.

رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با یکی از مراکز علمی در لبنان در ماه اخیر منعقد شد تا اصطلاح‌نامه‌های علوم عقلی را استفاده کرده و به تکمیل آنها کمک کنند، این امر سبب می‌شود فواید و کاربردهای اصطلاح‌نامه ملموس‌تر شود.

وی عنوان کرد: اصطلاح‌نامه زیر نظر وب به زودی راه‌اندازی می‌شود که با این امر همه افراد می‌توانند برای تکمیل همکاری کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com