کد خبر ۳۳۳۱۳ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۴
حجت الاسلام پناهیان بیان نمودند :

قدرت شیعه در گرو محبت به امام عصر (عج) است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در پیاده روی اربعین قدرت سید الشهدا (ع) بعد از ۱۴۰۰ سال به جهانیان نشان داده می‌شود، گفت: محبت خود را به امام زمان (عج) باید بالا ببریم و محبت قدرت آفرین باید به امام خود داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت االاسلام علیرضا پناهیان عصر امروز در گردهمایی دانشجویان عصر آفتاب که در شبستان کربلا واقع در در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه در جامعه جانورانی دوپا در جهان هستند که در چراگاه‌ها نشخوار می‌کنند و به فکر جامعه بشری نیستند، اظهار داشت: ائمه (ع) سفارش کرده‌اند که به سمت محبت اهل بیت (ع) برویم و جامعه اسلامی با این درون مایه جامعه‌ای قدرتمند می‌شود.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه روابط صحیح بین مردم برای جامعه قدرت آفرین است، افزود: اگر یک امام عادل، عالم و با تقوا در جامعه باشد این حضور امام در جامعه قدرت آفرین است و جامعه اسلامی را خداوند متعال قدرتمند می‌خواهد.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه خداوند متعال از ما انسان‌ها می‌خواهد که به قدرت برسیم، گفت: سیاست مداران و مدیران جامعه هم باید قدرتمند باشند چرا که در صورت نداشتن قدرت به سرعت در جامعه خفیف شده و سبب ضعف جامعه می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید کمبودهای نداشتن شجاعت در جامعه مورد بررسی قرار گیرد و جریانهای سیاسی که در جامعه شجاعت نداشتند را باید مورد شناسایی قرار داد، گفت: نخبگان جامعه من جمله شورای نگهبان باید شایستگی‌های سیاسی افرادی که می‌خواهند در بدنه قدرت در جامعه قرار گیرند را مورد بررسی قرار دهد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: در کنار همه مباحث اعتقادی باید به دنبال قدرتمند شدن باشیم و کلاس‌های اخلاقی می‌تواند به رسیدن انسان در جامعه کمک کند. حضور حضرت صاحب عصر (عج) قدرت قدرتمندان در جامعه را ۴۰ برابر افزایش می‌دهد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه محبت دو نوع محبت به خود و جمعی است، خاطر نشان کرد: هیچ مسئله‌ای به اندازه محبت قدرت آفرین برای فرد در جامعه نیست. پیاده روی اربعین نمونه بارز محبت اهل بیت (ع) است و گرمای محبت است که به انسان قدرت می‌دهد به شرطی که تکبر آفرین نباشد.

وی دعوت جوانان به انجام امور حرام را از راه‌های دور کردن انسان از محبت حضرت حق بیان و خاطر نشان کرد: ضعیف کردن جامعه هنر نیست و تحریک حب نفس و مسابقه زن‌ها و مرد‌ها با یکدیگر سبب از بین رفتن محبت می‌شود چرا باید نخست وزیر بی‌بی سی نگران پوشش جوانان ایران اسلامی باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید شهوت رانی را کنترل کرد، گفت: چرا دشمنان بشریت علاقمند به شهوت رانی جوانان هستد به این دلیل است که آن‌ها امنیت روانی جوانان را نشانه گرفته‌اند و می‌خواهند جوانان را به یک جامعه ترور شده تبدیل کنند.

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر ضررهای موسیقی حرام گفت: حجاب به قدرت جامعه می‌افزاید و اگر یکدیگر را به شهوات تشویق کنیم مخل امنیت جامعه است و نقطه مقابل حب امام است.

وی با اشاره به تجاوز مردان داعشی به زنان گفت: داعش توسط کسانی ایجاد شده است که دم از فمنیست می‌زنند و یکی از اقدامات دشمنان این است که با توزیع شهوات جوامع را ضعیف کنند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: راه اولی که دشمنان برای ضعیف کردن قدرت جوامع انتخاب کرده‌اند سر بریدن و اعمال خشونت است که با فیلم برداری می‌خواهند خشونت را نشان دهند و همه این کار‌ها برای ضعیف کردن مسلمانان است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه درپیاده روی اربعین قدرت نمایی و محبت به ولایت رونمایی شده است، گفت: دشمنان به دنبال ضعبف و درماندگی ملت هستند اما تجمع بزرگ اربعین و وحدت کلمه شیعیان، قدرت آفرین است.

وی با بیان اینکه در پیاده روی اربعین قدرت سید الشهدا (ع) بعد از ۱۴۰۰ سال به جهانیان نشان داده می‌شود، گفت: محبت خود را به امام زمان (عج) باید بالا ببریم و محبت قدرت آفرین باید به امام خود داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه درگیری انسان با محبت‌های خود خواهانه و محبت‌های عاشقانه با امام زمان (عج) را با یکدیگر مقایسه و خاطرنشان کرد: عده‌ای به دنبال ایجاد تکثر در محبت در ولایت هستند و مسائلی مانند شورایی کردن ولی فقیه مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به انتخاب عتاب بن اسید به عنوان حکمران جامعه گفت: باید انسان قدرتمند در جامعه باشد تا ثمره دین داری ما باید در جامعه نمایان باشد و بدست ما مسلمانان زمینه‌های ظهور امام عصر (عج) فراهم شود.

 منبع : دانشجو

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com