کد خبر ۳۳۳۹۶ انتشار : ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۹
مدیر دفتر مدیریت بحران آبفای قم در حاشیه مانور مدیریت بحران مطرح کرد

لزوم کسب آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای قم برگزاری مانورهای مدیریت بحران را به منظور کسب آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی ضروری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مانور مدیریت بحران به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی با همکاری کارگروه‌های تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم امروز در پردیسان برگزار شد.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای قم در خصوص این مانور اظهار کرد: مانور مدیریت بحران استان از ساعت 8 امروز با وقوع یک زلزله فرضی در منطقه عمومی پردیسان آغاز شد.

وی افزود: در پی اعلام شکستگی خط انتقال آب پردیسان توسط ستاد مدیریت بحران استان، بلافاصله اکیپ‌های عملیاتی آب و فاضلاب به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

محمد اصفهانیان با بیان اینکه اکیپ‌های اعزامی آبفا در ابتدا نسبت به مهار آب اقدام کردند، خاطرنشان کرد: با توجه به طولانی بودن زمان ترمیم خط انتقال اصلی، آب‌رسانی سیار به مناطقی که با قطع آب مواجه شده بودند با سه دستگاه تانکر آب‌رسانی در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: هم‌زمان با آب‌رسانی سیار اکیپ‌های عملیاتی نسبت به شروع عملیات حفاری و ترمیم خط لوله آسیب‌دیده اقدام کردند.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای قم اظهار داشت: سناریوهای تعریف‌شده برای شرکت آب و فاضلاب استان در این مانور با موفقیت و در کوتاه‌ترین زمان به اجرا رسید.

وی در پایان ابراز کرد: امیدواریم با برگزاری این‌گونه مانورها آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در مدیران و نیروهای عملیاتی شرکت آب و فاضلاب ایجاد شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com