کد خبر ۳۳۴۰۲ انتشار : ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۲

دو کشته در تصادف های هفته گذشته قم/ موتوسیکلت سواران 57 درصد مجروحان تصادف ها

مهدی فراهانی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: تصادف های یک هفته گذشته این استان، 419 مجروح و دو کشته بر جا گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مهدی فراهانی افزود: در حادثه برخورد دو دستگاه خودرو پراید که ساعت 11:40 دوم دی ماه جاری در جاده جنت آباد به قم مقابل مجتمع لبن رخ داد یک خانم در دم فوت کرد.
وی اضافه کرد: در این حادثه دو تن دیگر به شدت مجروح شدند که با توجه به وخامت حال آن ها دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و مصدومان پس از اقدام های اولیه درمانی به بیمارستان نکویی انتقال یافتند.
وی گفت: در حادثه برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با کوه که ساعت 17:38 روز 29 آذرماه جاری در انتهای شهرک قدس، جاده جمکران رخ داد یک تن آقا 25 ساله جان خود را از دست داد.
فراهانی، افزود: یکی دیگر از سرنشینان موتورسیکلت نیز به شدت مجروح و با عملیات احیا به بیمارستان منتقل شد.
وی گفت: ساعت 13، چهارم دی ماه جاری، برخورد شدید موتورسیکلت ابتدا با خودرو و سپس با گاردریل در بلوار امام علی(ع) مقابل بوستان مهدی، دو مصدوم بدحال برجا گذاشت که این مصدومان دچار شکستگی های متعدد در نواحی بدن شده بودند.
وی با اشاره به عملکرد اورژانس 115 قم در یک هفته گذشته، گفت: از ساعت هفت صبح روز 28 آذرماه تا ساعت هفت صبح پنجم دی ماه جاری، هفت هزار و 440 تماس با این مرکز برقرار و منجر به انجام یک هزار و 330 ماموریت شد.
معاون مرکز اورژانس 115 قم اضافه کرد: یک هزار و 182 ماموریت شهری و 148 ماموریت جاده ای بوده است.
وی با بیان اینکه 381 مورد از ماموریت ها مربوط به تصادف ها بوده است، ادامه داد: 319 مورد از اتصادف ها شهری و 62 جاده ای مورد جاده ای بوده است.

* موتوسیکلت سواران 57 درصد مجروحان تصادف ها
وی به حوادث موتورسیکلت سواران در هفته گذشته در استان قم اشاره کرد و گفت: 242 مورد از تصادف ها شامل 230 تصادف شهری و 12 تصادف جاده ای مربوط به موتورسیکلت سواران بوده که 262 تن در این تصادف ها مصدوم شده اند.
فراهانی افزود: 112 تن از مصدومان به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و 149 تن جهت انجام مراحل تکمیلی درمان به بیمارستان منتقل شدند.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com