کد خبر ۳۳۴۰۳ انتشار : ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵

رئیس جامعه المصطفی: صدها مسلمان تاثیرگذار در کشورهای مختلف در ایران تحصیل کرده اند

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: صدها مسلمان تاثیرگذار در کشورهای مختلف در ایران تحصیل کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز شنبه در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش قم در جامعه المصطفی، افزود:20 تن از نمایندگان مجلس، وزیران و معاونان رئیس جمهور کشور عراق و همچنین سامبی که در انتخابات ریاست جمهوری کشور کومور شرکت کرده است، تحصیلات خود را در ایران گذرانده اند.
وی همچنین گفت: شیخ زکزکی و فرزندانش چندین سال در قم تحصیل کرده اند و اکنون رهبری سازمان اسلامی نیجریه را بر عهده دارد.
وی با اشاره به ظرفیت سازی مراکز بزرگ علمی و حوزوی در ایران، بیان کرد: طلبه ها، فرزندان و همسران آن ها سرمایه های بزرگی برای کشور هستند که منافع انقلاب، اسلام، تشیع، منافع ملی و زبان و ادبیات ایران را در جهان منتشر می کنند.

* ضرورت نگاه کلان به مسائل استان قم
اعرافی همچنین به ظرفیت ها و جایگاه استان قم اشاره کرد و گفت: شهر قم یک شهر بین المللی با بُعدهای عظیم است که در منطقه بی نظیر است و دولت باید به منابع انسانی و مالی تمام مراکز و نهادهای مستقر در این شهر نیز به واسطه این جایگاه، در طراز بلندتری نگاه کند.
وی تاکید کرد: باید راهبردی اتخاذ شود که ادارات قم ممتاز باشد و فعالیت هایی در سطح ملی و بین المللی داشته باشند.
وی همچنین با بیان اینکه حجم کار آموزش و پرورش بسیار بالاست، گفت: آموزش و پرورش قلب تپنده یک کشور است و حجم کاری که در استان انجام شده است جای قدردانی دارد.
امام جمعه موقت قم تاکید کرد: نهاد حوزه علمیه و روحانیت باید در زمینه ارتقاء شاخص های آموزش و پرورش فعال تر شوند تا بتوانیم به جایگاه درخوری از این نظر در شهر قم برسیم.
اعرافی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش قم می تواند در این سند پیش گامی داشته باشد و با تحقق چشم اندازهای آن به عنوان الگوی سایر استان ها معرفی شود.
وی با اشاره به رویکردهای سند آموزش و پرورش، افزود: با توجه به اینکه استان قم حوزه علوم انسانی اجتماعی است، باید در رویکرد اجتهادی فلسفی در مسائل دینی پیش گام باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید رویکرد آموزش و پرورش را عمومی و فرابخشی ببینیم، گفت: آموزش و پرورش نقش ویژه ای در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی ایجاد می کند و بر همین اساس باید راهکارهای مدون و جدیدی در عرصه های مختلف اتخاذ شود تا در حل مسائل مختلف موفق باشد.
وی یادآور شد: هفت هزار تن از فرزندان طلبه های المصطفی در آموزش و پرورش قم تحصیل می کنند.

* جامعه المصطفی قطب بزرگ دینی بین المللی است
وی در ادامه به ظرفیت های جامعه المصطفی العالمیه اشاره و بیان کرد: این مرکز به عنوان قطب بزرگ دینی بین المللی شکل گرفته و اکنون نیز اقدام های بسیار بزرگ تر و موثری در این نهاد علمی حوزوی در حال طراحی است که بر آینده شهر قم اثر ویژه ای دارد.
وی افزود: المصطفی مجموعه ای است که 40 هزار فارغ التحصیل و 35 هزار طلبه در حال تحصیل دارد و در 10 شبکه جهانی از جمله شبکه های دانشگاهی، رسانه ای، سیاسی، ترجمه و تولید حضوری فعال دارد.
اعرافی با بیان اینکه المصطفی امروز با یک هزار مرکز در بیش از 100 کشور جهان در ارتباط است، اضافه کرد: این کشور از 125 کشور طلبه پذیرفته است و در 70 کشور جهان پایگاه دارد.
وی گفت: ده ها هزار تن را به صورت مستقیم و 100 هزار تن را به صورت غیرمستقیم با زبان و ادبیات فارسی آشنا کرده ایم.
وی به فعالیت ها و تولیدات جامعه المصطفی العالمیه اشاره و بیان کرد: انتشار 70 مجله، فعالیت 400 انجمن با عضویت هشت هزار طلبه، 150 سایت و انتشار 50 هزار اثر به 45 زبان دنیا از جمله فعالیت های این مرکز است.
در این جلسه، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش قم و حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گزارشی از اقدام های صورت گرفته در استان قم ارائه دادند.
منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com