کد خبر ۳۳۴۰۵ انتشار : ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۲
مدیرکل آموزش و پرورش قم خبر داد :

300 واحد آموزشی در قم برای استقرار شعبه های اخذ رای در نظر گرفته شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: بیش از 300 واحد آموزشی جهت استقرار شعبه های اخذ رای در سطح این استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حمیدرضا شیخ الاسلام روز شنبه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم با حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، با بیان اینکه عمده بحث انتخابات بر دوش همکاران آموزش و پرورش است، افزود: امسال ستادهای اصلی انتخابات در ناحیه یک و چهار آموزش و پرورش مستقر می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که همانند سال های گذشته، با تلاش همکاران فرهنگی واحدهای آموزشی جهت استقرار شعبه های اخذ رای در زمان مقرر ساماندهی شود.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
وی در ادامه گفت: استان قم دارای 225 هزار دانش آموز است که 125 هزار تن در مقطع ابتدایی و 100 هزار تن نیز در دوره های اول و دوم متوسطه استان مشغول به تحصیل هستند.
شیخ الاسلام افزود: 23 هزار همکار فرهنگی در استان قم داریم که 15 هزار تن در بیش از یک هزار و 330 واحد آموزشی مشغول به خدمت هستند.
به گفته وی، چهار ناحیه آموزش و پرورش و سه منطقه در بخش های خلجستان، کهک و جعفرآباد فعال است.
وی به رشد بنیه علمی دانش آموزان قم در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: سال گذشته دانش آموزان مدارس دخترانه استان در مسابقات فرهنگی، تربیتی و هنری حائز رتبه اول و دانش آموزان مدارس پسرانه نیز حائز رتبه دوم کشوری شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه کنکور از شاخص های اصلی علمی در سطح کشور است، بیان کرد: طی سال های تحصیلی 93 و 94، استان قم توانست رتبه پنجم را در این زمینه کسب کند.
وی افزود: در کنکور امسال، دانش آموزان استان بیش از 22 رتبه زیر 100 و بیش از 70 رتبه زیر دو هزار کسب کردند.
وی گفت: با توجه به اینکه معدل کتبی دیپلم نیز از شاخص های علمی در سطح کشور شناخته شده است، نمره دانش آموزان قم در سال تحصیلی گذشته در تمام 32 درس رشته های علوم تجربی، انسانی و ریاضی، بالای میانگین کشوری و تنها در یک درس زیر میانگین بود.
شیخ الاسلام همچنین به فعالیت های فرهنگی آموزش و پرورش استان اشاره و بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته، 44 هزار دانش آموز در مباحث درس هایی از قرآن حجت الاسلام والمسلمین قرائتی شرکت کردند و دو هزار و 100 تن به مرحله استانی راه یافتند.
وی اضافه کرد: شرکت دانش آموزان در مسابقات قرآنی دارای ثمرات ویژه ای بود و این رویکرد به درون خانواده ها نیز ورود پیدا کرد و شاهد رضایتمندی اولیاء دانش آموزان بودیم.
وی همچنین با اشاره به آماده سازی یک پایگاه رفاهی ویژه دانش آموزان و فرهنگیان استان در مشهد مقدس، گفت: این فضا بالغ بر دو هزار و 400 مترمربع و به ارزش تقریبی 900 میلیارد ریال است که با توجه به فرسوده بودن ساختمان، امیدواریم بتوانیم این مکان را در سال های آینده در 10 طبقه آماده پذیرایی از جامعه هدف کنیم.

* 94 درصد جمعیت 10 تا 49 سال قم باسواد هستند
در ادامه این جلسه، معاون نهضت سوادآموزی استان قم گفت: طبق آمار سرشماری سال 90، 94 درصد از جمعیت 10 تا 49 سال در این استان با سواد هستند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا افزود: طبق این سرشماری، 87 درصد از جمعیت شش سال و بالاتر نیز در قم با سواد می باشند.
وی ادامه داد: براساس این سرشماری 130 هزار تن از جمعیت شش سال به بالا در استان قم بی سواد و 44 هزار و 66 تن نیز از گروه سنی 10 تا 49 سال بی سواد هستند
منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com