کد خبر ۳۳۱۳۰ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۸

کار نظارت بر داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در قم به محض ثبت نام آغاز می شود

رئیس هیات نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در استان قم گفت: کار نظارت بر داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به محض ثبت نام و وصول اطلاعات آنها در محل ثبت نام آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، نصرت الله لطفی روز شنبه مستقر در محل ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در فرمانداری قم بیان داشت: طبق قانون بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف هیات نظارت بر انتخابات در استان ها به نمایندگی از شورای نگهبان است.

وی ادامه داد: در مورد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی هیات اجرایی انتخابات در استان قم موظف است که نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان را بلافاصله در اختیار هیات نظارت استان ها قرار دهد.

وی افزود: بر اساس قانون مرجع بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، فقهای شورای نگهبان هستند و هیات نظارت استانی تنها وظیفه نظارتی خود را در مورد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی انجام خواهد داد.

لطفی اضافه کرد: در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی نخستین گام تعیین تکلیف هیات های اجرایی است که باید از بین معتمدان مردم انتخاب شوند.

وی گفت: یکی از ویژگی های انتخابات پیش رو آن است که یک هیات اجرایی کار برگزاری انتخابات را همزمان در دو انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام خواهد داد.

ثبت نام از کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۲۶ آذرماه درقم آغاز شده و تا دوم دی ماه ادامه دارد و ثبت نام از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از امروز شروع شده است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com