کد خبر ۳۳۴۳۱ انتشار : ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۵
مدیر روابط عمومی مرکز تربیت مبلغ آمریکای جنوبی:

ساختمان جدید;مرکز تربیت مبلغ آمریکای جنوبی; در قم افتتاح شد

مدیر روابط عمومی مرکز تربیت مبلغ آمریکای جنوبی از افتتاح ساختمان جدید مرکز تربیت مبلغ آمریکای جنوبی توسط آیت‌الله حسینی بوشهری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام محمد بخشایشی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 700 میلیون نفر در سراسر دنیا به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند که یک مخاطب عظیمی را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: کار جدی در زمینه معرفی اسلام برای این مخاطب عظیم صورت نگرفته از همین رو این با نیازسنجی از سوی جمعی از مبلغان و طلاب فاضلی که در حوزه آمریکای لاتین از قبل کار کرده بودند تصمیم به تأسیس مرکز تخصصی تربیت آمریکای لاتین گرفته شد.

مدیر روابط عمومی مرکز تربیت مبلغ آمریکای جنوبی از افتتاح ساختمان جدید مرکز تربیت مبلغ آمریکای جنوبی توسط آیت‌الله حسینی‌بوشهری خبر داد و افزود: این مرکز بیش از 10 سال تجربه کار تبلیغی در فضای آمریکای لاتین را دارد و متولی تربیت مبلغان با نگاه آمریکای لاتین است.

بخشایشی با اشاره به اینکه این مرکز به‌صورت تخصصی کار تربیت مبلغان را به‌عهده دارد، گفت: بخشی از فعالیت‌های این مرکز دوره‌های آموزش زبان به‌صورت جدی و مستمر و بخش دوم آشنایی با دین و فرهنگ مخاطب منطقه آمریکای جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه اکثریت مخاطبان این مرکز مسیحیان و مسلمانان منطقه آمریکای لاتین هستند، تصریح کرد: نیاز به دوره‌های فشرده آشنایی با مسیحیت، روش تبلیغ اسلام برای مسحیت و در کنار آن آشنایی با فرهنگ منطقه و مردم دلیل ایجاد این مرکز شد.

مدیر روابط عمومی مرکز تربیت مبلغ آمریکای جنوبی با اشاره به اینکه بخش آموزش این مرکز سه دوره فشرده دارد، افزود: آموزش زبان اسپانیایی در کنار آموزش زبان پرتغالی دو سالی هست که در مرکز راه‌اندازی شده است. بخش دیگر آشنایی با دین مسحیت و روش تبلیغ برای مسحیان و بخش سوم آشنایی با فرهنگ مردم و کشورهای آمریکای لاتین است.

بخشایشی با بیان اینکه در سطح جهان 25کشور به زبان رسمی اسپانایی صحبت می‌کنند، گفت: در ایالت‌های جنوبی کشورهای ایالت متحده تقریباً 50میلیون نفر به زبان اسپانایی صحبت می‌کنند از همین رو مخاطبان مرکز عامه بوده و نیازبه مبلغان آشنا به زبان و فرهنگ است.

وی با بیان اینکه مرکز تربیت مبلغ آمریکای جنوبی تنها در حوزه تربیت مبلغ فعال نیست، خاطرنشان کرد: این مرکز در حوزه‌های دیگری مانند حوزه نشر نیز فعالیت دارد و بیش از 500 کتاب به زبان اسپانیایی و در حوزه کودک نزدیک به 100 کتاب در این مرکز ترجمه شده است.

مدیر روابط عمومی مرکز تربیت مبلغ آمریکای جنوبی با بیان اینکه در حوزه اسپانیایی تقریباً هیچ یک از مجموعه‌ها به صورت جدی کار نکرده‌اند، خاطر نشان کرد: در کنار همه این فعالیت‌های صورت گرفته بخش رسانه که شامل تأسیس اولین شبکه معارفی اسلامی به زبان اسپانیایی بود یک سال و نیم گذشته با محوریت معرفی اسلام به مسلمانان ومسیحیان علاقه‌مند راه اندازی شد.

بخشایشی افزود: در این شبکه معارفی برنامه‌های مختلفی به مناسبت‌های مختلف ضبط شده و به صورت اینترنتی برای مخاطبان پخش می‌شود و در آینده نزدیک برنامه زنده اینترنتی هم داریم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com