کد خبر ۳۰۴۰۹ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۶
به منظور تصویب نهایی آیین‌نامه همکاری کتابخانه‌ها

چهارمین دوره همایش مدیران کتابخانه‌های تخصصی قم برگزار می‌شود

چهارمین دوره همایش مدیران کتابخانه‌های تخصصی استان به منظور بحث و تبادل به منظور بحث و تبادل نظر و امضای نهایی آیین‌نامه اجرائی همکاری کتابخانه‌های تخصصی استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مهدی محمدی‌شجاعی با اشاره اینکه امروز کتابخانه‌های تخصصی استان دارای مشکلات بسیاری هستند، اظهار کرد: تورم، افزایش بی‌رویه منابع اطلاعاتی و نشریات علمی، کاهش بودجه کتابخانه‌های تخصصی و محدودیت فیزیکی از جمله مشکلات کتابخانه‌های تخصصی استان است.

وی افزود: برای افزایش دسترسی کاربران به منابع مشترک و دسترسی به منابع کتاب‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها چهارمین همایش مدیران کتابخانه‌های تخصصی استان برگزار می‌شود.

دبیر چهارمین همایش مدیران کتابخانه‌های تخصصی استان قم با اشاره به هدف برگزاری این همایش گفت: این همایش به منظور بحث و تبادل نظر و امضای نهایی آیین‌نامه اجرایی برگزار می‌شود.

محمدی‌شجاعی تصریح کرد: امروز در کنار مشکلات اقتصادی شاهد انتشار اطلاعات به صورت‌های مختلف مانند کتاب، گزارش و منابع دیجیتالی هستیم، این امر سبب شده تا کتابخانه‌ها توانایی گردآوری اطلاعات جامع را در یک مکان نداشته باشند.

وی با اشاره به همکاری میان کتابخانه‌ها و اشتراک کتاب‌ها برای دسترسی آسان مخاطبان گفت: از آنجایی که بودجه کافی، نیروی انسانی و فضای کافی را در کتابخانه‌ها شاهد نیستیم تصمیم بر اشتراک کتاب‌ها و ایجاد همکاری میان کتابخانه‌های تخصصی استان گرفته شد.

دبیر چهارمین همایش مدیران کتابخانه‌های تخصصی استان قم خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان کتابخانه دانشگاه مفید، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، موسسه عالی حکمت و دانش‌نامه جهان اسلام در راستای همکاری میان کتابخانه‌ها امضا شد و از آنجایی که این طرح با موفقیت همراه بود سعی کردیم تفاهم‌نامه‌ای را میان 27 کتابخانه تخصصی استان برای همکاری و اشتراک کتاب‌ها به امضا برسانیم.

محمدی‌شجاعی با اشاره به زمان برگزاری چهارمین همایش مدیران کتابخانه‌های تخصصی استان، گفت: این همایش فردا یک‌شنبه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی با حضور مدیران و مسئولان کتابخانه‌های تخصصی استان برگزار می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com