کد خبر ۳۳۴۳۲ انتشار : ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۸

کاندیداتوری ۱۵۵ نفر برای انتخابات مجلس دهم از قم

ثبت نام کاندیدهای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با نام نویسی ۱۵۵ نفر پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، ثبت نام کاندیداهای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عصر دیروز درحالی پایان یافت که 155 نفر برای حضور در انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه قم ثبت نام کردند که از این میان 11 نفر خانم بودند.

این نام نویسی از تاریخ شنبه 28 آذرماه آغاز و به مدت هفت روز به طول انجامید که سرانجام در ساعت 18 جمعه 4 دی ماه با اعلام اتمام وقت مهلت ثبت نام خاتمه یافت.

اعضای مجلس شورای اسلامی برای مدت 4 سال انتخاب می‌شوند که سهم استان قم از کرسی‌های این مجلس 3 نفر است.

در ادامه به معرفی مختصری از سوابق برخی از کاندیداهای سر‌شناس انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در قم ثبت نام کردند، می‌پردازیم.

علی لاریجانی

شاخص‌ترین کاندیدایی که در ششمین روز نام نویسی برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از قم ثبت نام کرد علی لاریجانی بود. علی لاریجانی نماینده مردم قم در دو دوره مجلس هشتم و نهم شورای اسلامی، 8 سال است که ریاست قوه مقننه را به عهده دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «در انتخابات به صورت مستقل شرکت کرده‌ام» گفت: دغدغه اصلی خود را ماهیت و شرایط انقلاب اسلامی می‌دانم و خود را جزء گروهی می‌دانیم که به این اصول نزدیک باشد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: به دو دلیل برای ثبت نام از استان قم کاندید شده‌ام یکی به خاطر نزدیکی و اتصال به مراجع عظام و دیگر اینکه به دلیل مطالبه اقشار مختلف، برای آبادانی شرایط کشور انتظار داشتند که از قم کاندید شوم.

احمد امیر آبادی فراهانی

احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، عصر سه شنیه با حضور در ستاد انتخاباتی استان قم واقع در فرمانداری قم برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

امیرآبادی با بیان اینکه وظیفه اصلی نمایندگان مجلس قانون گذاری است، اظهار داشت: در کمیسیون‌های مختلف مجلس نهم حضور داشتم و در رابطه با کارگروه‌های نظارتی من جمله پرونده کرسنت جز نفرات فعال در مجلس بودم.

وی با تأکید بر رسیدگی مسائل و مشکلات مردم قم افزود: پی گیری‌های لازم توسط نمایندگان دوره نهم انجام گرفته و میان نمایندگان استان قم در دوره گذشته همدلی و همکاری وجود داشته است.

امیر آبادی با بیان اینکه احتمال عدم ارائه لیست از طرف جبهه پایداری در استان قم وجود دارد، گفت: اگر جبهه پایداری در استان لیستی ارائه نکند در این مورد منتظر تصمیم جامعه مدرسین می‌مانم و در صورت عدم ارائه لیست از طرف جامعه مدرسین، بر اساس سیاست‌های ائتلاف اصولگرایان عمل می‌کنم.

حجت الاسلام آشتیانی

حجت الاسلام محمد رضا آشتیانی نماینده مردم قم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، عصر سه شنیه با حضور در ستاد انتخاباتی استان قم واقع در فرمانداری قم برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

بر اساس قانون انتخابات شرط سنی ورود به انتخابات 75 سال تمام است و در این میان حجت الاسلام آشتیانی این شانس را آورد که یک ماه و چند روز مانده به 76 سالگی اقدام به ثبت نام کند و شانس خود را برای ورود به مجلس دهم محک بزند.

حجت الاسلام آشتیانی کهولت سن را موثر در انجام کارهای مجلس شورای اسلامی ندانست و گفت: اگر من متوجه عدم توانایی خود در انجام امور باشم اقدام به ثبت نام برای کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌کردم.

حجت الاسلام علی بنایی

حجت الاسلام علی بنایی که سابقه نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته را در کارنامه خود دارد، در ساعات پایانی ثبت نام، از حوزه انتخابیه قم برای حضور در مجلس دهم داوطلب شده است.

وی نمایندگی مردم قم در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی، معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قم و مسئولیت دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

وحید یامین‌پور

وحید یامین‌پور که ریاست پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی را در سوابق خود دارد در ساعات پایانی ثبت نام، از حوزه انتخابیه قم برای حضور در مجلس شورای اسلامی داوطلب شده است.

وی سابقه تدریس دروس ارتباطات، مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی را در دانشگاه‌های امام صادق (ع)، باقر العلوم (ع) و هنر در کارنامه خود دارد.

یامین‌پور با اشاره به اینکه مدت زیادی است که برای درس و بحث به قم آمده‌ام وخود را قمی به حساب می‌آورم، گفت: در محله پشت فرمانداری قم ساکن هستم و با مردم قم نزدیکی ارتباط نزدیکی داشته‌ام.

وی خاطرنشان کرد: باید اقبال مردم به جریانی که مبانی انقلابی انقلاب را نادیده گرفته کمتر شود و برای این مهم تلاش خواهم کرد.

یامین‌پور با اشاره به بیان این مطلب که «مستقل وارد انتخابات شده‌ام» عنوان کرد: پیرو هیچ حزبی نیستم و به نمایندگی از یک حزب و جریان کاندیدا نشدم.

وی با ابراز امیدواری از حضور حداکثری مردم در انتخابات، تصریح کرد: مشارکت مردم در این انتخابات حداکثری و بیشتر از قبل خواهد بود و مردم با حضور خود به انتخاباتی پویا را رقم خواهند زد.

یامین‌پور افزود: نباید اجازه دهیم هیجانات زودگذر این انتخابات را از جریان اصلی خود خارج کند، قانون باید نصب العین همه کاندیدای انتخابات باشد و چه در رد و چه در تایید صلاحیت‌ها همه باید به قانون تمکین کنند.

حجت الاسلام مفتح

حجت الاسلام محمد هادی مفتح فرزند شهید آیت الله مفتح است که ظهر روز پایانی ثبت نام، از حوزه انتخابیه قم برای حضور در مجلس دهم کاندیدا شده است. وی استاد حوزه علمیه قم بوده و تدریس در دانشگاه دولتی قم را در سابفه کاری خود دارد.

محمدر رضا اسماعیلی مقدم

محمد رضا اسماعیلی مقدم نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی در استان قم بودند و درحال حاضر استاد دانشگاه است.

وی از اساتید شخصیت‌هایی چون رضا فرجی‌دانا بوده است.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور

مجتبی ذوالنور پیش از این سابقه نامزدی در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد و جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجتبی و از کار‌شناسان برجسته سیاسی بود.

ذوالنور با بیان اینکه با توجه به حساسیت‌های مجلس شورای اسلامی برای حضور در مجلس احساس تکلیف کرده‌ام، گفت: در خود بضاعتی نمی‌بینم و تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم انجام داده و همه توان خود را عرضه می‌کنم.

کار‌شناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اما و اگرهایی در مورد حضورش در مجلس شورای اسلامی وجود داشت، تصریح کرد: از ابتدا بنای حضور درمجلس را نداشتم و با اصرار و درخواست دوستان برای کاندیداتوری مجل شورای اسلامی اقدام کردم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com