کد خبر ۳۳۴۹۵ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم خبر داد:

طی هشت ماه سال جاری ۸۴۴ طرح اشتغال توسط کمیته امداد قم اجرا شد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از اجرای ۸۴۴ طرح اشتغال توسط کمیته امداد طی هشت ماهه نخست سال جاری در قم خبر داد.

 عبدالله جلالی با بیان اینکه ۸۴۴ طرح اشتغال طی هشت ماهه نخست سال جاری با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال توسط کمیته امداد در قم اجرا شده است، گفت: ۲۶۰ طرح از مجموع طرح‌های اجرا شده از محل اعتبارات امدادی و ۵۸۴ طرح از طریق تسهیلات بانکی اجرا شده است.
وی عنوان کرد: برای اجرای طرح‌های فوق ۲۵ میلیارد ریال از طریق منابع امدادی و ۸۵ میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکی هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان قم تصریح کرد: این طرح‌ها در زمینه‌های تولیدی، خدماتی، حمل و نقل بار و مسافر، صنایع دستی و دامداری برای ۶۷۹ خانوار شهری و ۱۶۵ خانوار روستایی در استان قم اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین ۵۷۶ پرونده طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی با مبلغ ۸۴ میلیارد ریال جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌های عامل استان ارسال شده است.
جلالی در خصوص توانمندسازی مددجویان نیز افزود: توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال از سیاست‌های اصلی این نهاد است.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های اشتغال مددجویان به خودکفایی و استقلال مالی رسیده و از چرخه حمایتی خارج می‌شوند، افزود: طی سال گذشته ۵۴۸ نفر از مددجویان خودکفا شده‌اند.
اجرای طرح اشتغال مددجویان در زمینه‌های مختلف
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طی هشت ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ نظارت از طرح‌های اشتغال و خودکفایی انجام گرفته است.
وی گفت: هدف از بازدید‌ها، نظارت بر روند مصرف تسهیلات اعطایی و چگونگی اجرای طرح، تشویق و ایجاد انگیزه، افزایش بهره وری و ثبات طرح و کسب استقلال مالی مددجو بوده است.
جلالی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال مددجویان در زمینه‌های مختلف تولیدی، توزیعی، خدماتی، کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و مشاغل خانگی بوده است، گفت: برای موفقیت در پایداری طرح‌ها و کاهش انحراف از مسیر تسهیلات ۱۱ ناظر فنی بر پنج هزار و ۲۴۶ طرح در سه مرحله قبل، حین انجام کار و بعد از اجرای طرح نظارت داشته‌اند.
وی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ مورد نظارت فنی بر طرح‌های اشتغال مددجویان اعمال شده است.
منبع: مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com