کد خبر ۳۱۱۹۲ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰
مدیرکل کمیته امداد استان قم:

ریشه‌کن کردن فقر نیازمند اقدامات فرهنگی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: اگر در جامعه امروز ما فقر وجود دارد به این دلیل است که اقدامات ما ریشه‌ای نبوده است.

به گزارش پایگاه اطالع رسانی خبر قم ، عبدا‌لله جلالی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی سیره عملی امام حسین (ع) که با حضور جمعی از مداحان، خیران، مسئولان هیئات مذهبی و مسئولان استانی در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی برگزار شد با بیان اینکه ریشه‌کن کردن فقر از جامعه نیازمند اقدامات ریشه‌ای و اساسی است افزود: در حوزه مددکاری اجتماعی باید کارهای فرهنگی بیشتری صورت می‌گرفت نه اینکه اقدامات صرفا مادی باشد.

وی با بیان اینکه عده‌ای کمیته امداد را مسبب ایجاد فقر در جامعه می‌دانند اظهار کرد: تورم، بیکاری، طلاق، حوادث و بیماری‌های صعب‌العلاج فقط و فقط ورودی‌های ما را بیشتر می‌کند و این درست نیست که تقصیرات به گردن کمیته امداد انداخته شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم یادآور شد: در کنار فقر موجود ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی نیز وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای فقرزدایی به خوبی استفاده کرد.

جلالی ابعاد شخصیتی امام حسین (ع) را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: سیره امام حسین (ع) را باید طوری نهادینه کنیم که در رفع فقر موثر باشد و در این راه نیازمند راهکارهای موثر و مناسب هستیم.

وی با بیان اینکه مددکاری یک تخصص است افزود: نگاه‌های حمایتی نباید محدود به کمک‌های مادی باشد که اگر اینطور پیش برویم در فقرزدایی موفق نخواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه فقر اقتصادی ریشه در فقر فرهنگی دارد اذعان کرد: کمک‌های فکری، مشاوره‌ای و معنوی در اولویت قرار دارند زیرا تا زمانی که فرهنگ استفاده از امکانات مادی فراهم نشود احتمال مصرف و هدایت کمک‌های مادی در مسیرهای نادرست وجود دارد.

جلالی سهم کمک‌های مردمی را در خدمات سالانه مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این سهم از 35 درصد در سال گذشته به 40 درصد در سال جاری افزایش داشته است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com