کد خبر ۳۱۱۷۹ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹
رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی استان قم تاکید کرد

قبولی سوگواری برای امام حسین (ع) در گرو دستگیری از نیازمندان

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه گریه برای امام حسین (ع) نیکو و مورد تاکید است، گفت: سوگواری کردن برای امام حسین (ع) در گرو دستگیری از نیازمندان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام حسن نوراللهی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی سیره عملی امام حسین (ع) که با حضور جمعی از مداحان، خیران، مسئولان هیئات مذهبی و مسئولان استانی در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: اگر همان‌گونه که برای امام حسین (ع) برنامه‌های مختلف برگزار می‌کنیم این‌ کار را برای سایر امامان نیز انجام می‌دادیم سیره دیگر امامان نیز برای همه مشخص و معرفی می‌شد.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی امام حسین (ع) اظهار کرد: بیشتر ما از امام حسین (ع) به عنوان شخصیتی دلاور و شجاع یاد می‌کنیم در حالی که ایشان ابعاد شخصیتی متفاوتی داشته‌اند که برای ما ناشناخته باقی مانده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی استان قم ابراز کرد: نیازمندان برای رفع حاجاتی که توسط اغنیا قابل حل است به دامن اهل بیت(ع) متوسل می‌شوند و برای بسیاری از آنها محرم روزنه امیدی است تا حاجاتشان را رفع کنند.

نوراللهی بیان کرد: اشک ریختن و سوگواری کردن برای امام حسین (ع) اجر و ثواب بسیاری دارد اما باید توجه داشت که این امام همام شخصیتی ویژه داشته است که یکی از صفات ایشان قدیم‌الاحسان است و نباید از نظر دور بماند.

وی یادآور شد: زمانی که به دیگر ابعاد شخصیتی ایشان توجه کنیم می‌بینیم که این امام در دستگیری از فقرا و نیازمندان مانند پدر، برادر و اجدادش پیشرو بوده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی استان قم تصریح کرد: نمی‌توانیم بگوییم که آقا برای شما گریه می‌کنیم اما به نیازمندان کاری نداریم و باید توجه داشته باشیم که اشک ریختن و سوگواری کردن برای امام حسین (ع) زمانی که بدون دستگیری از نیازمندان باشد برای صاحبش فایده‌ای ندارد.

نوراللهی ادامه داد: نمی‌توانیم برای امام حسین (ع) اشک بریزیم اما بگوییم خمس و زکات نمی‌دهیم و مسائل نیازمندان به ما مربوط نیست بلکه باید بپرسیم کسانی که بدون روضه اشک می‌ریزند برایشان چه کرده‌ایم.

وی با اشاره به سخن علامه حلی (ره) مبنی بر انواع صدقه اظهار کرد: بر اساس گفته این علامه بزرگوار صدقه پنج نوع دارد که یکی از آنها صدقه وجاهت است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی استان قم ادامه داد: خداوند بزرگ به عده‌ای وجاهت و آبرو داده که حرفشان نزد دیگر مردمان خریدار دارد و هر کسی در هر لباسی که از این نعمت برخوردار است باید از این ظرفیت در راستای کمک به فقرا استفاده کند.

نوراللهی یادآور شد: تاکید بر رفع مشکلات فقرا به قدری زیاد است که گفته می‌شود اگر داری خودت کمک کن و اگر نداری به اغنیا رو بزن و کمک بگیر و آن کس که فکر می‌کند آبرویش با این کار نزد خلق خدا ریخته می‌شود باید بداند که هیچ چیز بهتر از این نیست که نزد پروردگار آبرویش حفظ خواهد ماند.

وی خطاب به حاضران در جمع گفت: ای واعظ، ای مداح و ای سخنرانی که حرفت نزد دیگران خریدار دارد و خداوند به تو وجاهت و آبرو داده است چه زمان قرار است از این فرصت و ظرفیت برای رفع مشکلات مسلمانان استفاده کنیم.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی استان قم اضافه کرد: در روز قیامت بر لباس عده‌ای قطرات خون دیده می‌شود که دلیل آن را می‌پرسند و به آنها گفته می‌شود که در بروز فلان مشکل یا گناه شما هم شریک هستید و وای به روزی که ما نسبت به مشکلات مسلمانان گرفتار بی‌تفاوت شویم و یقه خود را کنار بکشیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com