کد خبر ۳۳۴۹۶ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

علمای اسلام ریشه تکفیری‌ها را بخشکانند/تکفیری ها بلای جان اسلام و جهان بشریت هستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه در ایران مذاهب مختلف مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند، گفت: تکفیری ها به‌دنبال ایجاد اختلاف بین مذاهب هستند که باید علمای اسلام با آن مقابله کرده و ریشه آن‌ها را بخشکانند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیداربا محمد گورمز رئیس سازمان دیانت ترکیه و هئیت همراه که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید ولادت نبی‌مکرم اسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) به خطر تکفیری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تکفیری‌ها تهدید و بلایی برای جهان و بشریت شده‌اند این خود خطر مهمی است و باید این مسئله از طریق علما ریشه‌کن شود و علما اسلام می‌توانند ریشه آن را بخشکانند.
استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: برای آگاهی علمای اسلام و مقابله با این گروه‌ها، سال گذشته کنگره عظیم جهانی ضد تکفیر را برگزارکردیم و همه متفق‌القول بودند که تا افکار تکفیری ازبین نرود جهان راحت نخواهد بود.
وی افزود: یک ماه دیگر مشابه همین کنگره را خواهیم داشت و دوست داریم شما هم شرکت کنید تا در این رابطه چاره اندیشی شود؛ امیدواریم علمای دو کشور جلساتی درباره جهان اسلام داشته باشند و درباره مشکلات جهان اسلام تصمیم گیری کنند.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه ترکیه کشور بسیار مهمی است و می‌تواند نقش مهمی در جهان اسلام ایفا کند، خاطرنشان کرد: مشکلات تکفیری‌ها زیاد است و از جمله آن‌ها جنایت، ریختن خون مسلمین به دست مسلمانان، آتش زدن خانه‌های مسلمانان و کثرت عداوت در بین آن‌ها و از همه بد‌تر اینکه اسلام را دین خشونت معرفی می‌کنند این‌ها اهم فعالیت زشت این گروه است.
استاد برجسته حوزه بیان کرد: تکفیری‌ها از آیات قرآن برای اهداف زشت خود نشانه و دلیل می‌آورند، در حالیکه این آیات ربطی با هدف آن‌ها ندارد؛ بالاخره اینکه هدف علمای دو کشور این است که این مشکلات را برطرف کنیم.
وی به بیان راهکارهای برون رفت از این مشکلات اشاره کرده و افزود: بهترین راهکار رجوع به قرآن و عترت است و اساس کار‌ها را همین دو عنصر قراردهیم و اسلام هم دین رحمت و مهربانی است.
منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com