کد خبر ۳۳۵۴۸ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
مفتی اعظم سوریه:

حوزه قم به سرعت در حال پیشرفت است

مفتی اعظم سوریه یکی از عوامل پیشرفت نیز انسان سازی دانست و گفت: قم و حوزه علمیه آن به سرعت در حال پیشرفت است و عقب نشینی ندارد.

شیخ احمد بدرالدین حسون در حاشیه دیدار با آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران الگویی برای تمام کشورهای جهان می‌باشد و برای همه آنان دارای پیام است.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه فقه، علم، تکنولوژی و تربیت نیروی انسانی نمونه بوده و برای تمام انسانیت دارای پیام است، ادامه داد: هر ساله شاهد پیشرفت تهران هستیم در شهر مشهد نیز علاوه بر وجود حرم امام رضا(ع)، شاهد وجود مدارس و مراکز دینی متعدد هستیم.

مفتی سوریه به جایگاه شهر قم اشاره کرد و گفت: شهر قم نیز شهری است که هر سال تولدی تازه دارد و هر ساله در این شهر طلاب و مدارس و مساجد جدیدی متولد می‌شود.

 شیخ حسون بیان داشت: قم و حوزه علمیه آن به سرعت در حال پیشرفت بوده و عقب نشینی ندارد و باید بدانیم که پیشرفت فقط با ساخت کارخانه، کارگاه، ساخت مسجد و حسینیه حاصل نمی‌شود، بلکه یکی از عوامل پیشرفت نیز انسان سازی است.

وی ابراز داشت: انسانی که امروز در قم تحصیل می‌کند، تنها یک مذهب محدود را فرا نمی‌گیرد، بلکه انسانی است که با دین، مکتب، عمل و عقیده خود، تمام جهان را در بر گرفته و در این راه از مذهب خود کمک می‌گیرد و از خداوند متعال می‌خواهم این پیشرفت‌ها در جمهوری اسلامی ایران ادامه داشته باشد تا همواره الگوی جهان باشد.

همت و انرژی آیت الله العظمی مکارم مثال زدنی است
 مفتی اعظم سوریه به دیدار خود با آیت الله مکارم شیرازی هم اشاره کرد و افزود: در این دیدار مردی را دیدم که بیش از نود سال داشت، اما همت و انرژی او مثال زدنی بود و گویی او یک جوان سی ساله است.

 شیخ حسون اظهار داشت: من مردی را دیدم که ایمان او پیر نشده، گرچه خود ایشان مسن است؛ اما ایمانشان جوان و تازه است و ایمانی را دیدم که از ایشان ترواش می‌کند و شاگردان ایشان نیز زبان گویای معارف ایشان در عمل به اسلام هستند.

منبع: مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com