کد خبر ۳۱۱۹۶ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲
در دیدار فرمانده نیروی انتظامی کشور مطرح شد؛

واکنش آیت الله مکارم به تعطیلی درس آیت الله جوادی آملی

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه در قم، در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، به حضور افرادی که به دلیل اعتراض به توافق هسته‌ای در مسجد اعظم قم ، باعث تعطیلی درس آیت‌الله جوادی آملی شد، واکنش نشان داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه در قم، عصر دیروز در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد اظهار داشت : «باید مسأله قم سریع‌تر جمع می‌شد.» . وی افزود: «نباید به خاطر حفظ یک شأن و جایگاه، شأن بالاتری چون شأن مرجع تقلید خدشه‌دار شود.»

 آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به مهم و حساس بودن کار نیروی انتظامی، اظهار داشت: نیروی انتظامی در مسائل گوناگون جامعه با اقشار مختلف مردم ارتباط مستمر دارد و همین عامل را سبب حساسیت جایگاه آن است.

وی با اشاره به مسئله آموزش به کارکنان و مردم افزود: نیروی انتظامی باید به آمارها توجه ویژه‌ای داشته باشد چرا که این آمارها نشان دهنده وضع جامعه اسلامی و صحیح بودن یا نبودن روش‌های تربیتی در آن است و باید بدانیم که پیشرفت نیروی انتظامی نیازمند همکاری دستگاه‌های گوناگون جامعه اسلامی است.

این مرجع تقلید شیعیان ضمن بیان این مطلب که نیروی انتظامی باید به سمت استفاده گسترده‌تر از صدا و سیما سوق داده شود، ابراز داشت: مردم ضمن رضایت از نیروی انتظامی انتظار دارند که این نیرو قوی‌تر و مصمم‌تر با ناهنجاری‌ها برخورد داشته باشد و امیدورایم این نیرو با تکیه بر آرمان‌های نظام اهداف خود را تحقق بخشد و باید استقلال خود را حفظ کرده و در راستای تحقق خواسته‌های نظام اسلامی گام بردارد.

وی در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به حادثه منا گفت: فاجعه منا بر اثر بی‌تدبیری‌ها و نبود هماهنگی میان دستگاه‌های حکومت سعودی رخ داد و طبق اطلاعات بدست آمده نبود خدمات درمانی مناسب و نبودن آب مهمترین عامل آمار بالای کشته ها در این حادثه بوده است و برخی تصمیم گرفته اند که برای حضور در حج سال آینده تجدیدنظری داشته باشند.

سردار اشتری در این دیدار با اشاره به اینکه فضای دینی اسلامی در نیروی انتظامی ارتقاء پیدا کرده است، اظهار داشت: اکنون علاوه بر دوره‌های تخصصی کارکنان کلاس‌های عقیدتی برای ارتقاء جایگاه دینی کارکنان توسط سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی انجام می‌شود و از ظرفیت مراجع تقلید نیز در دوره‌های بصیرتی استفاده می شود.

وی با اشاره به این که بیش از 15 هزار نفر در این نیرو حافظ یک جزء تا کل قرآن هستند، ابراز داشت: حدود 46 هزار نفر در سال جاری برای شرکت در این دوره‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و امروز نیروی انتظامی به سمت فضاهای اسلامی حرکت کرده تا بتواند از ارزش‌ها‌ حراست کرده و به عنوان افرادی قانون‌مدار در راستای حراست از حریم ولایت گام بردارد.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان به ارائه آمار پرداخت و خاطرنشان کرد: در 6 ماه نخست سال نسبت به دوره گذشته جرائم هفت درصد کاهش پیدا کرده و در این مدت تصادفات جاده‌ای نیز با هفت درصد کاهش مواجه شده و در عرصه ناهنجاری‌ها نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com