کد خبر ۳۳۵۷۳ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۱
آیت‌الله علوی‌گرگانی اظهارداشتند :

صدور اسلام به دنیا باید بر اساس منطق باشد

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: صدور انقلاب به صورت جنگ نبوده، زیرا اسلام دین جنگ نیست، بلکه دین صلح است، بنابراین با منطق، دنیا را به اسلام دعوت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، آیت‌الله محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب مجتمع آموزش عالی امام خمینی وابسته به جامعة‌المصطفی‌العالمیه اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند از قم باید علم به همه کشورها منتشر شود، بنابراین با تحصیل علم باید دین را به سایر شهرها انتشار دهید.

وی با بیان اینکه شما پس از کسب علم می‌توانید علوم را به سایر کشورها منتشر کنید، گفت: در کشور نیجریه یک فرد عالم چند میلیون نفر جمعیت را شیعه کرد، بنابراین وجود شما این اندازه دارای برکت است.

این مرجع تقلید یادآور شد: دشمنان نتوانستند این امر را تحمل کنند بنابراین با اسلحه مردم را به خاک و خون کشیدند، انسان‌های با وجدان، این عمل را محکوم کردند، این امر قوت و قدرت را نشان می‌دهد، که هر فرد در برابر حق بایستد، انسان‌های باوجدان آن را محکوم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) الگویی نمونه است بنابراین باید پیرو پیامبر اکرم(ص) باشید، بسیار ناپسند است یک روحانی سخنی بگوید و تبلیغ کند، ولی خودش عمل نکند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: خداوند می‌فرماید عذاب سخت برای فردی است که سخن بگوید، ولی خودش عمل نکند و مردم را از دروغ و خیانت برحذر دارد، ولی خود به انجام این امور بپردازد.

وی اهمیت عمل به آموزه‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: امیر مومنان(ع) فرمودند یکی از ارکان دین این است که عالمی که تبلیغ دین می‌کند، خودش عمل کند، دین با گفتارها، بیان‌ها و عمل‌ها ترویج و گسترش پیدا می‌کند تا همه جهان بفهمند.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر صدور انقلاب گفت: صدور انقلاب به صورت جنگ نبوده، زیرا اسلام دین جنگ نیست، بلکه دین صلح است، بنابراین با منطق، دنیا را به اسلام دعوت می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مردم دنیا عاقل و دارای اندیشه هستند و درک می‌کنند حق و باطل چیست، بنابراین باید زمینه‌ای فراهم شود تا نظام اسلامی جهان را زیر سیطره بگیرد و زمینه برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) فراهم شود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com